NATURA BRAMY

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

DAX od dawna w korekcie?

with 57 comments

Tytuł kontrowersyjny, przyznaję. Ale nim odsądzisz mnie od czci i wiary, znajdź w sobie dość sił Czytelniku, by zapoznać się z argumentacją.

Przyznam się, że zachowanie DAX’ a od dłuższego czasu nie dawało mi spokoju. Niby wszystko OK, ale spróbuj Czytelniku znaleźć jakieś sensowne proporcje Fibonacci’ego w ruchach korekcyjnych tego indeksu w 2014 roku! To samo w tych, które mogą uchodzić za Impulsy. Albo spróbuj podzielić na 5 podfal marcowo – czerwcowy ruch w górę, ustanawiający do tej pory nie pobity szczyt wszechczasów na tym indeksie. A to przecież powinno być w miarę łatwe i proste, jeśli mamy Impuls. Dlaczego więc nie jest?

Olśnienie przyszło wraz ze znalezieniem takiej oto, dość dziwnej proporcji Fibonacci’ego:

DAX1618

Oto styczniowo – marcowa korekta wyznacza dno…czerwcowo – październikowej korekty poprzez swe 161.8% wydłużenie. Proszę zwrócić uwagę na dokładność tego wyznaczenia – wniosek może być z tego tylko jeden: to nie jest przypadek!

Owszem takie rzeczy teoretycznie mogą się zdarzać, że poprzednia korekta wyznacza zasięg kolejnej, a nie np. jakieś wewnętrzne proporcje tejże korekty, ale poza jednym rodzajem wzoru, zdarza się to naprawdę rzadko. Ten jeden rodzaj wzoru to jest oczywiście trójkąt.

W tym konkretnym przypadku trójkąt rozszerzający się:

DAX triangle

I nagle wszystko ładnie zaczyna się tłumaczyć: brak proporcji Fibonacci’ego, konieczność stosowania elliottowskiej gimnastyki, łamiącej co najmniej jedną ważną regułę przy próbie znalezienia 5 podfal w marcowo – czerwcowym wzroście itp.

Nawet to, że Niemcy są na krawędzi recesji, a rynek zdaje się na to kompletnie nie reagować, znajduje nieoczekiwane wyjaśnienie: rynek już na to zareagował dawno temu, wchodząc w styczniu 2014 w korektę i jak zwykle wejściem tym wyprzedził rzeczywiste dane ekonomiczne!

Szukanie mającej teraz wystąpić większej korekty dla DAX’a przestaje więc mieć jakikolwiek sens, bo DAX już jest w większej korekcie od stycznia 2014. I jak niemal zawsze w przypadku wielkich trójkątów w trakcie ich formowania się, prawie nikt tego nie zauważa!

A co z tego może wynikać dla przeciętnego spekulanta? Z grubsza już to widać na wykresie nr 2, ale spróbujmy czy coś z tego można jeszcze dodatkowo wyciągnąć.

1.

W trójkącie jakaś para fal powinna pozostawać ze sobą w proporcji Fibonacci’ego 62/162. To nie jest ścisła reguła, raczej tylko częsta tendencja, ale chyba warto spróbować z niej skorzystać – niczego lepszego do dyspozycji mieć nie będziemy.

Najczęściej tendencja ta dotyczy par fal o tym samym kierunku biegu, a więc a-c, b-d lub c-e.

W naszym przykładzie odpada już para a-c, pozostają nam więc b-d i c-e. Najsensowniejszą kandydatką na taki układ wydaje się para b-d, bo gdyby to miała być fala c-e, schodzilibyśmy bardzo głęboko w obszar impulsu z lat 2011- styczeń ’14.

Jeśli ta wskazówka miałaby zadziałać, to szczytu fali d należałoby oczekiwać w rejonie trochę ponad 10200 pkt.

2.

A czy można zaryzykować hipotezę: kiedy to nastąpi? Teoretycznie najprościej powiedzieć tak: wtedy, gdy fioletowa linia po szczytach ze stycznia i czerwca 2014 będzie w rejonie naszego 10200, ale tu łamalibyśmy jedną z ważnych obserwacji Elliota i Neely’ego, że linię, ograniczającą trójkąt od góry (lub od dołu) wyznaczają tylko 2 ekstrema tego samego typu (szczyty lub dołki) spośród 3, formujących figurę. Trzecie ekstremum ma tendencję do „uciekania” od linii trendu, albo do niej nie docierając i kończąc się przed nią, albo wykraczając trochę ponad tę linię. Mówiąc inaczej: w prawdziwym trójkącie nie da się wykreślić linii trendu po wszystkich ekstremach równocześnie. Trzeba więc użyć czegoś innego.

Z pomocą mogą tu przyjść cykle Greenblatt’a. Jak do tej pory bowiem jest tak, że szczyt każdej fali naszego hipotetycznego trójkąta leży idealnie w zasięgu cyklu, liczonego od szczytu z końcówki stycznia 2014 (początek prawdopodobnego trójkąta). I tak:

– dno fali a? – wypada 7 tygodni od tego szczytu (liczba Lucas’a),

– szczyt fali b? – wypada 21 tygodni (liczba Fibonacci’ego),

– dno fali c? – wypada 38 tygodni od tego szczytu (pochodna od 0.382)

Gdyby ta zasada miała się dalej kontynuować, to najbliższym dostępnym terminem byłby tydzień posiedzenia FED (16-17.12.14) – wtedy to mamy 47 (liczba Lucas’a) tydzień od naszego styczniowego szczytu. Jednocześnie na ten właśnie tydzień przypada 233 (liczba Fibonacci’ego) sesja od szczytu z końca stycznia br., wypadająca 18.12.14 r.

Oczywiście może się to dość łatwo przeciągnąć i do początków następnego tygodnia, a więc do 23.12, gdzie wypada 236 sesja od tegoż szczytu, ale bardziej do tej koncepcji pasuje mi pierwszy termin. Potem, do końca roku już tylko jakieś stosunkowo wysokie wiszenie indeksu poniżej szczytu z połowy grudnia, by fundusze mogły dowieźć do końca w miarę ładne księgowo zamknięcie roku. Gdzieś w styczniu 2015, prawdopodobnie już na początku miesiąca, fala e? powinna pokazać, na co ją naprawdę stać.

Zauważmy, że DAX dziś jest już blisko tego mojego 10 200. Aby to zadziałało, powinien więc już teraz zrobić jakąś stosunkowo niegroźną technicznie korektę, by mieć potem z czego rosnąć do posiedzenia FED. Przypuszczam, że dziś 26.11, najdalej jutro, korekta taka powinna się zacząć. Jutro mamy Thanksgiving w USA, rynki europejskie lubią w takie dni lub w ich okolicy robić sobie przynajmniej chwilowe, kilkudniowe ekstrema. Koniec owej korekty pasowałby mi na okolice 4.12.2014, gdzie mamy całkiem ładny węzeł czasowy – chociażby 223 sesje (pochodna od pierwiastka z 5) od naszego szczytu z końca stycznia 2014 na cyklach dziennych i jednocześnie Mario Draghi będzie zapewne po raz kolejny interweniować słownie po posiedzeniu ECB w celu zdewaluowania EUR. Oczekiwanie na ruchy Draghi’ego ostatnio zdaje się być główną siłą napędową Byków we Frankfurcie.

Co zaś do potencjalnej fali e?, koncepcję, którą narysowałem na wykresie drugim, traktuję bardzo luźno. Niech wpierw zakończy się fala d, potwierdzając zarysowany powyżej układ, potem będzie można myśleć co dalej – ten trójkąt to ciągle tylko hipoteza, choć przyznaję, że nieźle tłumacząca całość zachowania DAX’a w 2014 r. Jedno wiadomo na pewno: w żadnym trójkącie fala d nigdy nie jest najdłuższa, więc w tym przypadku koniec fali e? powinien wypaść co najmniej 1 punkt poniżej październikowego dna.

Płatkami śnieg pada
Opodal spichlerza
Zboża ostatni snop.

Matsuo Basho (1644-94)

Written by songmun

26 Listopad 2014 @ 17:07

Odpowiedzi: 57

Subscribe to comments with RSS.

  1. wzrosty w końcu ? take profit L i rynek cie znów oszuka ! pamiętasz jak to było na wigu jak pisałeś hossa a ja brałem profity z L i na S wchodziłem ? wszędzie już tylko wzrosty widzą🙂

    Piotr

    26 Listopad 2014 at 22:30

    • Jeśli przewidywanie ok. 2% wzrostu ponad obecny poziom jest dla Ciebie przewidywaniem wzrostów to tak, przewiduję wzrosty🙂 Najwyraźniej nie czytałeś wpisu, albo zrobiłeś to pobieżnie – polemizujesz z czymś, czego we wpisie nie ma.
      A mówiąc bardziej serio – wystarczy, że DAX wyjdzie parę punktów ponad czerwcowy rekord i już będzie spełniony warunek dla typowej fali d trójkąta rozwartego. Choć na dobrą sprawę nawet tego robić nie musi

      Song Mun

      27 Listopad 2014 at 21:54

  2. drogi kolego po pierwsze powiedz lepiej kiedy będzie znowu szczyt na SP500 bo właśnie go dzisiaj zrobili a jest 26 listopada🙂 z tego co pamiętam było jakieś tam zaćmienie księżyca i miał być 19-20 listopada.. po drugie proszę pokazać zagranie na DAX po własną prognozę, jak nie ma to po co ona?

    Soho Ichi

    26 Listopad 2014 at 22:54

    • adwokat diabla ? napisze jak autor

      szczyt wypada w dniach 24-28.11 na sp 500 i dax. Dziękuje.

      Piotr

      27 Listopad 2014 at 00:00

    • A co to, przedszkole czy co? Dzieci z Bankiera tu się przenoszą? Oczekujesz prowadzenia za rączkę i mówienia kiedy kupić i kiedy sprzedać? To może jeszcze Song ma za ciebie naciskać guziki z napisem kup i sprzedaj?
      Nie ma obowiązku handlowania na rynku. Jak sobie sam nie radzisz z tradingiem i zajmowaniem pozycji, to zacznij roznosić ulotki reklamowe, tak też można zarabiać pieniądze…

      Koniu22

      27 Listopad 2014 at 08:46

    • Jeśli chodzi o indeks SP500 to spodziewałbym się szczytów z końcem grudnia w okolicach 2100 – 2120 pkt.

      Zapraszam na mojego Bloga: My Alter Finance gdzie również opisałem sytuację indeksów SP500 I DAX.

      http://myalterfinance.blogspot.com/

      My Alter Finance

      2 Grudzień 2014 at 15:27

  3. @ Song

    Koncepcja brzmi dość sensownie. Dobrze tłumaczy to, że wszystkie ruchy od końca stycznia łatwo jest rozebrać na trójki, a ciężko wymyślić dla nich pięciofalowe struktury bez karkołomnych kombinacji.
    Mam tylko jedno ale – jak do tej pory nigdy jeszcze na DAX nie wystąpił taki trójkąt. Gdyby to był np. GBP/USD, spokojnie mógłbym się pod takim trójkątem podpisać, ale tu czegoś takiego nie znalazłem od końca lat 50tych.

    Koniu22

    27 Listopad 2014 at 09:29

  4. klakierstwo w dzisiejszych czasach jest widoczne na blogach nawet dla najmłodszych. Te same ręce mogą wiele pisać prawda? krocia z L na daxie🙂

    Piotr

    27 Listopad 2014 at 09:35

  5. @ Koniu 22

    Rzeczywiście, trudno znaleźć taki trójkąt na DAX. Mi udało się znaleźć tylko jedną, stosunkowo niewielką figurę, mogącą być takim trójkątem w okresie sierpień – październik 1999. Niestety równie dobrze można ją próbować rozpisać jako łączną korektę płaską a-b-c i następującą zaraz po niej pierwszą falę impulsu i jej korektę, czyli 1-2. Być może więcej można by powiedzieć na jej temat po obejrzeniu struktury intraday, ale nie mam danych intra dla DAX’a za 99, więc nie mogę tego sprawdzić.

    Ten brak skłonności Frankfurtu do tworzenia takich figur trochę osłabia wymowę mojego wpisu, ale jej nie zaprzecza. W końcu kiedyś zawsze może być ten pierwszy raz🙂

    Co zaś do Twojej odpowiedzi, skierowanej do Sho Ichi – będę bardzo wdzięczny, gdybyś na przyszłość powstrzymał się od takich uwag. Dziękuję za obronę mojej osoby, ale sam sobie doskonale daję radę z takimi zaczepkami.Wypowiedzi takie, jak ta Soho Ichi nie są dla mnie aż tak duży problemem, abym musiał prosić kogoś o to by mnie tutaj bronił przed napastliwymi komentarzami🙂

    Song Mun

    27 Listopad 2014 at 12:23

  6. Elliott Wave to teoria wykresu liniowego…..

    https://www.tradingview.com/x/Wew4SUVN/

    hehe

    27 Listopad 2014 at 13:32

    • @ hehe

      OK. Spróbuj to samo zrobić np. na godzinowym, albo 15 minutowym a nie dziennym DAX za ten sam okres i zobacz, czy wnioski na pewno wyjdą identyczne…

      Song Mun

      27 Listopad 2014 at 13:44

      • @Piotr …to jest wykres tygodniowy – oczywiście, że tak – ja tylko pokazuję, że w zależności od interwału obraz na wykresie nam się zmienia ….

        hehe

        27 Listopad 2014 at 13:49

      • @ hehe

        Stara prawda – chcesz zobaczyć lepiej, zrób zbliżenie🙂

        Song Mun

        27 Listopad 2014 at 21:49

    • Zapraszam na Bloga: My Alter Finance

      http://myalterfinance.blogspot.com/

      My Alter Finance

      2 Grudzień 2014 at 15:30

  7. SM
    Jeśli masz rację to running expanding triangle(fala d < c) jest bardziej prawdopodobny niż horizontal expanding triangle.Poza tym akurat expanding triangle jest strukturą w której rzadko występują proporcje fibo(pomiędzy poszczególnymi podfalami w strukturze więc zbyt mocne ich poszukiwanie jest pozbawione sensu. Jeżeli już są jakieś proporcje fibo to przeważnie między podfalami e i a.

    gandy

    1 Grudzień 2014 at 22:29

    • @gandy

      Masz całkowitą rację.Z mojej kilkunastoletniej praktyki rynkowej i analizowania niezliczonej ilości wykresów indeksowych w różnych interwałach mogę to tylko potwierdzić.Od dawna nie korzystam ze zniesień i proporcji fibo ponieważ jest ich na tyle dużo ze zawsze gdzieś w pobliżu któregoś poziomu trafi.Grając na kontraktach na indeksy i posługując się teoryjkami autora blogu prowadzi do błyskawicznego i zabójczego w skutach pozbawienia się całego kapitału i nie pomoże stosowanie stop lossów nawet blisko ustawionych,bo ogromna częstość otwierania i zamykania pozycji przyczyni się jedynie do przedłużenia agonii twojego kapitału.To jest mój pierwszy wpis tutaj choć czasami przeglądam jego zawartość,ale już od dawna odniosłem wrażenie,że gospodarz przeczytał kilka książek na temat spekulacji i jest wybitnym teoretykiem książkowym w tym temacie.Z praktyki rynkowej jest jeszcze w żłobku,co sam zresztą przyznał w jednym ze swoich komentarzy,twierdząc,że w 90% sygnałów jakie otrzymuje od rynku nie bierze udziału angażując swój kapitał.Zresztą obserwując ten blog uważam,że gospodarz dobrze robi nie wchodząc finansowo w swoje analizy i prognozy biorąc pod uwagę ich skuteczność,przynajmniej jest jeszcze w dobrym zdrowiu psychicznym.A takie tam teoretyczne opowiastki i stosowanie narzędzi analitycznych rodem z poprzeniego wieku są dobre u cioci na imieninach.

      Marek Tornacher

      2 Grudzień 2014 at 09:51

      • @ Marek Tornacher

        Popracuj nieco bardziej kolego Trollu. Sama zmiana nick’a nie wystarczy. Musisz jeszcze zmienić charakterystyczne frazy, którymi się posługujesz i sposób budowy zdania. Pała z „maskirowki”🙂

        Song Mun

        2 Grudzień 2014 at 10:46

    • @ gandy
      Oczywiście, że nie należy się zbytnio sugerować układem Fibo w trójkącie, co wydaje mi się dość wyraźnie zaznaczyłem w tym zdaniu:
      „To nie jest ścisła reguła, raczej tylko częsta tendencja, ale chyba warto spróbować z niej skorzystać – niczego lepszego do dyspozycji mieć nie będziemy.”

      Song Mun

      2 Grudzień 2014 at 10:50

      • @ gandy Post Scriptum

        Zresztą wyżej już odpowiedziałem poprzedniemu wcieleniu Trolla (czyli „Piotrowi”)

        „A mówiąc bardziej serio – wystarczy, że DAX wyjdzie parę punktów ponad czerwcowy rekord i już będzie spełniony warunek dla typowej fali d trójkąta rozwartego. Choć na dobrą sprawę nawet tego robić nie musi”

        Song Mun

        2 Grudzień 2014 at 10:58

  8. Czytam i nie wierze ! zero skuteczności w prognozach i do tego takie oskarżenia do trolowania różnych userów. Autorze do książek nie tylko o giełdzie jak ktoś tutaj pisał już nie raz o tym co robisz a to już jest śmieszne🙂 skoro tak sobie radzisz z techniką to niech każdy wie dlaczego mu nie siada prognoza giełdowa. Szybko po książki bo doktor tutaj nie pomoże a edukacja basic.

    Piotr

    2 Grudzień 2014 at 19:54

    • Nie ktoś, tylko Ty w swoich rozlicznych wcieleniach…:-)

      Song Mun

      2 Grudzień 2014 at 21:29

    • kto wie? może Autor jest doskonałym traderem a jego nietrafione (zakładając że tak w istocie jest) prognozy jedynie spełniają ważne z punktu widzenia psychologii tradingu funkcje

      t

      4 Grudzień 2014 at 10:15

  9. Swoim dzisiejszym chwilowym wystrzałem w trakcie konferencji Draghi’ego francuski CAC40 doszedł niemal co do punktu do poziomu 4428pkt (ściśle – 4427.74), gdzie znajduje się dokładnie 900 stopni square of 9 Gann’a od dna z 16 października, po czym odskoczył w dół jak oparzony. Możliwe, że mamy koniec wzrostów w Europie.
    Odpowiadając zawczasu różnym pytającym i wątpiącym – pozycję krótką na któryś z „Europejczyków” otworzę po nieudanym teście dzisiejszego szczytu. Planowo odpuszczam falę 1/a od ekstremum w handlu i wchodzę dopiero po teście, niezwykle rzadko łamię tę zasadę i muszę mieć ku temu naprawdę istotne powody. Na razie takowych nie widzę, więc czekam na test.

    Song Mun

    4 Grudzień 2014 at 15:07

  10. Analogicznie DAX, podskakując na chwilkę do 10084 pkt minimalnie przestrzelił 1618 stopni na SQof9 (idealnie byłoby 10079 pkt)

    Song Mun

    4 Grudzień 2014 at 15:28

  11. Witam wszystkich.
    Song Mun : Rozumiem Twoje intencje ,gdy piszesz ,że CAC 40 dotarł do 900 stopni a DAX do 1618 stopni. Kochani……… ale nie ma w matematyce pojęcia większych stopni od 360i. W ogóle nie ma takiego pojęcia matetycznego. Raczej powiedziałbym ,że indeks CAC wykonał 2,5 obrotu na okręgu ,który ma właśnie 360 st. W przypadku indeksu DAX będzie to 4,5 obrotu na okręgu czyli cztery razy 360 st. plus 180 st

    Weryfikator

    4 Grudzień 2014 at 19:55

    • @ Weryfikator

      Popatrz na ruch cen jak na rozkręcającą się spiralę – to jest główna idea Square of Nine Gann’a. Przy pewnych położeniach tej spirali pojawiają się opory dla dalszego ruchu.
      Te opory „nie dbają” o przecinek. 90 stopni jest tak samo ważne jak 9.0 stopni albo 9000 stopni, dlatego liczenie obrotami nie ma specjalnie sensu. Czy stopnie obrotu spirali liczone są w jednostkach czy tysiącach zależą tylko od 2 czynników: czy instrument jest notowany z jedną czy więcej cyfr po przecinku i jak długi jest ruch, który przetransponowujesz na obrót spirali. 9 stopni np. dla EURJPY ma takie samo znaczenie, jak 900 stopni dla DJIA
      A co by Ci powiedziało zdanie: „DAX wykonał 4 pełne obroty i 178 stopni”? Chyba nic. Tymczasem to samo zdanie: DAX wykonał obrót o 1618 stopni od razu wyjaśnia, że masz do czynienia z pochodną od 1.618 i zasadniczo zmienia podejście do tego faktu. Jak chcesz, pozostań sobie matematycznym purystą – dla mnie ważniejsza jest informacja, niesiona przez takie podejście, jakie tu pokazuję.
      PS Zajrzyj na ten mój stary wpis, gdzie co nieco wyjaśniam z Sqof9:

      https://naturabramy.wordpress.com/2013/12/03/o-obrotach-bance-i-logarytmach/

      Song Mun

      4 Grudzień 2014 at 23:31

  12. Czytam wiele uszczypliwych zlosliwosci pod adresem gospodarza blogu, ale mysle ze tym razem moze miec on racje… Btw. dzieki za wskazanie tego trojkata. Sam wczesniej sledzilem podobny scenariusz, ale ten rzeczywiscie ma rece i nogi.

    Pozdrawiam,

    Mirazefortuny.

    mirazefortuny

    4 Grudzień 2014 at 20:30

  13. … zgodnie z wiekopomną tradycją zgłszam zdanie odrębne wobec trójkąta…. nie żebym nie lubił gospodarza….lecz zgodnie z teorią nikt się nie zastanawia po co wszechmogącemu trójkąt na DAXie akurat w tym miejscu i co po tem czyli co on we wtem miejscu oznacza /azaliż rzeczywiście acz wystąpi/ …także jestem na bank , że NIE….. chyba że Vladimir zgrzebny wór założy, a na szyi na zawiązawszy powrozie pochwy od miecza,l czekać przed Bramą Brandenburską zacznie…wnet w ten trójkąt uwierzę….jakem hehe.

    hehe

    4 Grudzień 2014 at 21:37

    • @ hehe
      A jeśli ten trójkąt jest tu pierwszym elementem complex flat? Czy to nie pasowałoby Wszechmogącemu?

      Song Mun

      4 Grudzień 2014 at 23:14

      • @ hehe

        PS A jeśli to jest fala IV dla DAX?
        Zobacz na taki szwajcarski SMI, tam dopiero kończy się 5 w III, a ruch od czerwca 2013 do października 2014 to załamana płaska 4 – Szwajcarzy zdają się sporo wyjaśniać w obecnej pozycji rynków europejskich…

        Song Mun

        4 Grudzień 2014 at 23:44

  14. @Piotr …wiem, że uwielbiasz właśnie takie poszukiwania…to jest w tym wszystkim najlepsze…..jeżeli 4. to musiałby byc symetryczny jeżeli myślimy w kategoriach trójkątów. …rynek lubi proste rozwiązania…a najprostsza jest właśnie zwykła 4. abc i koniec z budowaną piątką…. IMO Twoje oznaczenie oznaczałoby połowę drogi…a to jakoś mi nie pasuje do obrazu całości rynku.

    hehe

    5 Grudzień 2014 at 00:13

  15. SM

    http://www.bankfotek.pl/view/1825349

    Żeby było zabawniej – tym razem wydaje mi się,że hehe może mieć rację. Niestety, ale taki trójkąt rozszerzający jak zaznaczony na wykresie(wariacja running triangle) jest dużo bardziej prawdopodobny niż horizontal expanding triangle. Biorąc pod uwagę wcześniejsze ruchy – wydaje się tutaj jak najbardziej na miejscu . Jak zwykle po wcześniejszym contracting triangle jako X wiadomo mniej więcej czego oczekiwać. Expanding triangle jako pierwsza część korekty złożonej,ale w ruchu do góry -nie w dół – potem jakieś x i następny element układanki – ciągle jeszcze do góry. A katastrofa kiedy ? Ano chyba początek już w 2015 choć może się to przesunąć nawet do 2016 roku. Dlatego jeśli będzie jakiś istotny ruch w dół to nie sądzę,żeby była szansa na więcej niż 62% zniesienia podfali e expanding triangle(a raczej spodziewałbym się dużo słabszego zniesienia ). Szczerze mówiąc to ja nie mam żadnych wątpliwości,że od dłuższego czasu tak DAX jak i SP500 tworzy ruchy ewidentnie korekcyjne-kwestia tylko właściwego ich wpasowania.

    gandy

    5 Grudzień 2014 at 20:01

    • „Żeby było zabawniej …” – gdzie i komu???? …taki mały pamiętliwy polski katolik…czyli jak zwykle. Kolego – hehe w kołysce został przeklęty przez Wszechmogącego i ma zawsze rację….

      Z okazji zbliżąjących się Świąt – hehe – serdecznie przeprasza tych wszystkich, którzy poczuli się obrażeni użytymi przez niego epitetami, sformułowaniami czy też innymi wyrazami powszechnie uznawanymi za wulgarne. Poczynione – na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat tu i ówdzie owe „sformułowania” za każdym razem nie miały charakteru osobistego, a miały na celu tylko i wyłącznie podniesienie poziomu wiedzy z dziedziny analizy technicznej u adwersarzy.

      hehe

      5 Grudzień 2014 at 21:00

      • https://www.tradingview.com/x/Wew4SUVN/

        No nie przesadzaj – ja bynajmniej nie czuję się urażony,ale jeśli to co zamieszczasz np. w powyższym linku ma służyć „podniesieniu poziomu wiedzy z dziedziny analizy technicznej” to chyba co najwyżej u owcy tak by można ją było porządnie ostrzyc . Dlaczego twoje oznaczenie impulsu to oczywisty nonsens? Z prostego powodu : poprowadź linię prostą z punktu początkowego domniemanego impulsu przez koniec domniemanej fali 2. Jeżeli twoja domniemana fala 3 nie ma tyle siły by znajdować się cały czas ponad tą prostą ( lub poniżej przy kierunku w dół) to jedno wiadomo na 100% – oznaczenie jest błędne i trzeba szukać innego rozwiązania.

        gandy

        6 Grudzień 2014 at 21:14

  16. Mimo, że ten temat dotyczy DAXa, to przedstawię kanał amerykańskiej hossy na DJIA w interwale tygodniowym i miesięcznym – może być ślizganie się wykresu po górnej bandzie kanału, zresztą sądzę, że inteligentni wyciągną z tego oglądu właściwe wnioski:
    http://www.bankfotek.pl/view/1825781
    http://www.bankfotek.pl/view/1825787

    karnak

    6 Grudzień 2014 at 16:59

  17. @gandy …oczywistym nonsensem jest odpowiadanie na twe infantylne pretensje za co z góry wszystkich przepraszam…. urażony jesteś jak zwykle naszymi poprzednimi polemikami…ty miałeś „rację” a
    amerykanskie indeksy zachowały się zgodnie z moimi wykresami….

    …po pierwsze – dopóki oznaczenia spełniają regułę 3ech są prawdziwe, pod drugie impuls ma zawsze pierwszeństwo, a po trzecie czort był wyłącznie odpowiedzią na tezę gospodarza, że czegoś się nie da w tym okresie wyznaczyc …

    …i bardzo proszę ważyc słowa zwłaszcza na temat teorii, o której tak lekko się wypowiadasz, a której nie rozumiesz….

    hehe

    6 Grudzień 2014 at 22:21

    • Na razie przedstawione wcześniej przeze mnie(przed rokiem?) oznaczenia pozostają w mocy aczkolwiek przyznaję,że nieco inny wariant korekcyjny nieco bardziej mi pasuje. Twoje oznaczenia jakie wcześniej przedstawiałeś choć nie łamały reguł Elliotta w swojej notacji to łamały obserwacje Neelyego, a sorry Winnetou, ale dla mnie mimo nietrafionej prognozy długoterminowej, to on zrobił więcej dla TFE niż sam twórca.

      gandy

      7 Grudzień 2014 at 14:41

      • …bluźnisz człowieku. Wybaczam jako katolik – bo nie wiesz co piszesz. Jedna z największych głupot jakie w życiu przeczytałem. I na tej konkluzji poprzestanę….

        hehe

        7 Grudzień 2014 at 15:28

  18. Witam,

    polecam do obejrzenia ciekawych webinarów z wolumenu:

    „Wprowadzenie do szkolenia z Wolumenu cz.1”

    http://nm.globalnyinwestor.pl/l/24/681/476/

    „Wprowadzenie do szkolenia z Wolumenu cz.2”

    http://nm.globalnyinwestor.pl/l/24/681/486/

    grzesiekk87

    7 Grudzień 2014 at 12:44

  19. A co myślicie o tym scenariuszu na DJIA?

    My Alter Finance

    9 Grudzień 2014 at 21:03

      • Zwróć uwagę na pewien aspekt prognoz Pretchera – przez większość czasu od dołka w 2003 roku na SP500 Pretcher twierdził,że lada moment wszystko padnie na łeb na szyję. Potem okazało się,że rynek przekroczył w 2007 szczyt z 2000 roku. To samo było w w czasie wzrostów od dołka z 2009 roku. Fakt,że kiedyś trafił wynika najprawdopodobniej z reguł prawdopodobieństwa.
        Patrząc jednak z punktu widzenia TFE proponowałbym ci inne spojrzenie na charakter ruchów rynku docierającego do szczytu w 1929 roku (przed poważnymi spadkami) oraz po zakończeniu korekty(która później nastąpiła i która dla mnie jest ewidentnym pędzącym trójkątem zakończonym dużo później niż dołek w 1932 roku).
        Ten trójkąt to dla mnie fala X. Oczywiście tworzone struktury związane są z rozwojem ludzkości jako całości, a ponieważ indeks amerykański notowany jest gdzieś od roku 1760 to powiedzmy gdzieś koło 1700 roku zaczęłaby się podfala E w expanding triangle zakończona w 1929 roku. Oczywiście fale A,B,C,D nie miałyby szans się przejawić na terenie Ameryki gdyż należałoby pewnie poszukać początków fali A gdzieś w początkach końcówki średniowiecza. Po trójkącie symetrycznym który się zaczął w 1929 roku- fala X zaczęła się druga struktura korekcyjna czyli Y i wszystko wskazuje na to,że będzie to contracting triangle. Jak to wszystko połączyć ? Na przykład następująco: 1 fala impulsu zaczęła się jakieś kilkanaście tysięcy lat wcześniej i jej ukoronowaniem był rozwój cywilizacji Egiptu . Następnie rozpoczęła się fala druga w postaci double running correction. Rozwój cywilizacji rzymskiej mógłby być falą (X) w tej double running correction. Epoka barbarzyńska, która później nastąpiła mogłaby być podfalą (a) w contracting triangle, który byłby drugą strukturą korekcyjną w double running correction.Ta podfala (a) zakończyłaby się gdzieś w późnym średniowieczu. Od średniowiecza rozpoczęłaby się fala(b) tego trójkąta, która nadal trwa i oczywiście przekroczyła w ruchu do góry wyraźnie podfalę(a)(szkoda,że nie ma jak tego obserwować na wykresach – można się tylko domyślać). Jesteśmy niedaleko od szczytu,ale nie końca tej fali. Szczyt powinien zostać osiągnięty w ciągu 20-50 lat. Dlaczego tak trudno teraz posługiwać się TFE?. Nie dlatego,że ktoś manipuluje rynkami(choć oczywiście na rynkach są manipulatorzy) tylko dlatego, że jesteśmy w potężnym trójkącie i na dodatek stosunkowo blisko szczytu(choć nie końca ) podfali (b) tego trójkąta.

        gandy

        10 Grudzień 2014 at 00:30

  20. @ gandy

    Zasadniczym problemem z Twoim oznaczeniem jest to, że ani Ty, ani ja nie dysponujemy wykresami cen indeksów akcyjnych dla Starożytnego Egiptu i Rzymu🙂🙂🙂

    Song Mun

    10 Grudzień 2014 at 09:06

    • @ gandy jeszcze raz po namyśle

      Twoja koncepcja ma jedną zasadniczą wadę – nie uwzględnia wykładniczego tempa rozwoju technologii w ostatnich 4000 lat, a więc i związanego z tym wykładniczego wzrostu zamożności społeczeństw, co w takim hipotetycznym 4000 letnim wykresie musiałoby znaleźć swe odzwierciedlenie
      Prosty przykład: dziś brak bieżącej wody w domu jest synonimem ubóstwa, tymczasem w Rzymie stać na to było tylko najbogatszych (woda z akweduktów była państwową usługą dla społeczeństwa największych miast, dostępną na ogół w formie fontann albo zbiorników na placach publicznych) a w Egipcie nawet taki faraon nie miał bieżącej wody w swych komnatach. Takich przykładów jest tysiące.
      Mówiąc inaczej – nie jest możliwe, żeby taki teoretyczny wykres z ostatnich 4000 lat miał inną niż wykładnicza formę, czyli mówiąc Elliottem, nie był Impulsem

      Song Mun

      10 Grudzień 2014 at 12:17

      • Fala 2 w postaci double three running correction mimo,że jest korektą posunęłaby ruch do góry. Przy założeniu,że jesteśmy w fali b trójkąta, który byłby w tym przypadku strukturą y – wszystko pasuje- fala 2 w takim przypadku najczęściej wychodzi o 0,618 * długość fali 1 ponad wierzchołek fali 1. Z kolei podfala b w contracting triangle może bez problemu być falą dluższą niż podfala a trójkąta. Próbowałem rozrysować ruch 1760-1929 i według mnie nie ma szans na impulsowy charakter tego ruchu. Kiedy to stwierdziłem jak i znając skalę spadków w 2000 i 2007 roku zacząłem uważniej przyglądać się ruchowi, który nastąpił w końcówce lat czterdziestych dwudziestego wieku i niestety ale uważna analiza przekonała mnie, że to też jest ruch korekcyjny, a ze względu na fakt,że bardzo szybki usilnie próbuje się rozpisać to jako impuls. Ale to nie ta droga.

        gandy

        10 Grudzień 2014 at 16:48

  21. @My Alter Finance … w 1941 roku Ralph Nelson Elliott opracował długoterminową prognozę dla USa, W której to prognozie datę końca fali pierwszej Wielkiego Cyklu wyznaczył na rok 2012. Jak na razie ta prognoza nadal jest obowiązująca.

    hehe

    10 Grudzień 2014 at 10:53

  22. Czytam Wasze komentarze i trudno znaleźć mi powód przesadnej krytyki Autora, bo krytyka jest dobra jeśli jest konstruktywna ale niektóre negatywy są chyba przesadzone. Tzeba weryfikować prognozy Autora ale trzeba też docenić ze każdy z nas za darmo może czytać o jego pomyslach na trejdy jesli nawet on sam gra tylko pod 10 procent tego o czym pisze, trzeba umiec docenić czas i zaangażowanie Autora i dzielenie się wiedzą nawet jeśli jest tylko ksiązkowa bo jeśli nawet najwięksi krytycy to czytają , to są jednak ciekawi pogladów Autora. Zgadzam się np z @Koniu22 że Autor nie ma tu prowadzić za rączkę ale skoro za darmo uczy swojego spojrzenia (druga kwestią jest to na ile sprawdzają sie prognozy) to trzeba to chociaż trochę szanować a nie mieszać z błotem a jak komuś nie odpowiada to może poszukać sobie ‚lepszych’ blogów czy to darmowych czy platnych, ja sam ze trzy polskojezyczne mógłbym polecić ale chyba nie bede bo jeszcze ktos posadzi mnie o reklame chociaz zeby nie byc gołosłownym i jak pisze @gandy dla „podniesienia poziomu wiedzy z dziedziny analizy technicznej” to dla przykladu mogę wskazać np http://www.dawidk86.pl tu jest platny ale sa tez info bezplatne i Autor tego jest konkretny, ostatnio wskazal np targety z poziomami do spadku jak 10090 na dax czy 2079-2084 na sp500 z tych co ostatnio pamietam, było coś o f20 ale na tym nie gram to musiałbym sparawdzić, zmierzam do tego ze jest mnóstwo różnych blogów czy serwisów gdzie można wartościowych rzeczy się dowiedzieć czy kupić jakieś sygnały itd ale krew mnie zalewa jak ktoś miesza z blotem wartościowe ktore ma za free, tym bardziej że jakieś 3 lata temu sam też próbowałem prowadzić blog i wiem ile to zabiera czasu i ile trzeba się napocić żeby stworzyć taki wpis jak np ten, mi się nie udało z blogiem bo mimo wszystko to nie jest taka łatwa sprawa jak się może wydawać. Ja mam tylko jedną uwage do tego artykułu Autora – szkoda ze dolek 161.8 znalazłeś po czasie ale poza tym reszta jest ok jak dla mnie i gratuluje prognozy z fala d jako nowy szczyt nad czerwcowym, pozdrawiam wszystkich byków i niedźwiedzie.

    kacper

    10 Grudzień 2014 at 20:25

  23. Uff,
    udało mi się wciągnąć w udaną progresywną konwersację, ,,zakulisową” publiczność – czyt. czytelników odnośnie szeroko pojętego rynku i taka wymiana zdań jest wysoko pożądana……
    Mówię np o sobie,
    gdyż miło się czyta tak konkretną wymianę myśli..!
    Myślałem że się temu oprę ale jakoś nie mogę ….
    Żeby nie było ,,po tzw rynnie”
    Proponuję aby wszelobecni wcześniejsi konwersarze wypowiedzieli się dziś ( np w piątek, może być również haha poniedziałek) jak widzą następne ruchy szerokiego rynku ……….. Swoimi nie nagannymi oczętami…
    Bo coś mi się wydaje że teraz robią ,, kupę” ………..i wszelkie dalsze następstwa po tym najdą………!!!!!!!!!!!!

    kalmani

    12 Grudzień 2014 at 00:18

  24. P.S. Smród😉

    kalmani

    12 Grudzień 2014 at 00:23

  25. Tak jakoś powiedzmy ,,na swingu”
    Zakupiłem oil wti po kursie 59,00$
    Sprzedałem usd/nok po 7,3070
    Zakupiłem eur/usd po 1,2373
    No i pieprzony wyjazd po 4tej nad ranem !!!!!!!!!!!!!!!
    Bywajcie do niedzieli!

    kalmani

    12 Grudzień 2014 at 00:30

  26. i co teraz ? pisałem ci znawca autorze, ze cie powiozą bo bycze wizje snułeś na szczycie bo tam na L się przekręciłeś tak cie rynek wytresował, że złupiałeś a ja S sprofitowałem z zyskami ! napisz teraz, że czas na S🙂 czekam !! 🙂 co za sztuka za sztukę tutaj !

    Piotr

    16 Grudzień 2014 at 23:25

    • I dalej Trollu pokazujesz, że nie potrafisz ani czytać, ani oglądać wykresów ze zrozumieniem, ale to już nie moja wina, że masz braki w tej materii.
      Odpisałem Ci już raz wyżej, drugi raz nie mam zamiaru wycierać klawiszy. A jak nie rozumiesz, co tam napisane, to poproś kogoś starszego, żeby ci wyjaśnił🙂

      Song Mun

      17 Grudzień 2014 at 12:09

    • Aha, byłbym zapomniał najważniejszego. Niniejszym uprzedzam Cię, że od następnego mojego wpisu będę kasował wszystkie Twoje niemerytoryczne komentarze w stylu tego powyżej. Zaczynam tracić cierpliwość do twoich wygłupów. Próbowałem prowadzić bloga bez cenzury (taką miałem idee fix), ale udało ci się wybić mi to z głowy.
      Wszystkich, mających do mnie o to jakieś ewentualne pretensje kieruję pod właściwy adres tj. do osobnika, podpisującego się „Piotr” vel „Marek Tornacher” i paroma innymi nickami.
      Podziękowania w tej sprawie proszę kierować na jego, nie moje ręce

      Song Mun

      17 Grudzień 2014 at 13:03

  27. Wygląda na to że Majowie pomylili się o dwa lata i co najgorsze to dopiero przed nami.Mikołaj niestety nie dojechał.Ciekawe co z efektem stycznia?

    leszcz

    18 Grudzień 2014 at 11:08

  28. …refleksja świąteczna …

    … w życiu najtrudniej wymyślec najprostszą rzecz – dlatego ludzkośc tak długo czekała na świece japońskie i na #elliottwave….ale skąd się biorą idioci pokroju #elliottwaveforecast – to naprawdę trudno mi pojąc.

    hehe

    18 Grudzień 2014 at 21:56

    • Tak bardzo nie lubisz Andrei Callisano?🙂
      A czym Cię tak denerwuje? Tym, ze z co drugiego układu falowego wychodzi mu klin końcowy, czy czymś innym?🙂

      Songmun

      18 Grudzień 2014 at 22:46

      • … drużyna pierścienia #elliottwave-forecast.com obecna na @twitterze pod kilkunastoma nickami. Rysują takie głupoty, że tego nie da się oglądac na spokojnie… i ogólnie nic mi do tego gdyby rysowali np. wyłącznie #priceaction. Problem w tym, że przez własną głupotę zrażają ludzi do #elliottwave – a to już zaczyna byc wku…rzające. Także nie polecam – odradzam – nie mówiąc już o płaceniu im za cokolwiek. Oglądac i zrobic przeciwnie – wyłączna rada.

        … a Andrea – żyje we własnym świecie, pełnym – tak jak napisałeś klinów – i chyba tak już zostanie….

        hehe

        19 Grudzień 2014 at 00:08


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: