NATURA BRAMY

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

Deutschland, Deutschland….

with 48 comments

Czasem dobrze jest nieco uważniej niż zwykle przyjrzeć się tym indeksom, które się zazwyczaj pomija w codziennym myśleniu o sytuacji rynkowej. W moim wypadku tak właśnie stało się z niemieckim indeksem MDAX.

MDAX to indeks 50 niemieckich spółek o kapitalizacji mniejszej niż tych 30 „najcięższych”, wchodzących w skład flagowego DAX’a, inaczej mówiąc jest to indeks średnich spółek, notowanych we Frankfurcie.

Indeks MDAX stosunkowo ściśle koreluje się z „dużym” DAX’em, a momenty, gdy oba indeksy poruszają się w odmiennych kierunkach są krótkie i stosunkowo rzadkie. Oba indeksy zazwyczaj tworzą ekstrema w tym samym momencie.

Z dobrym przybliżeniem indeks ten może posłużyć do rozjaśnienia dużo bardziej skomplikowanej sytuacji falowej na głównym frankfurckim indeksie, do czego zamierzam go właśnie wykorzystać.

Kończąc wstęp chcę uczynić istotne zastrzeżenie. Od pewnego już czasu nie jestem już ortodoksem Teorii Fal Elliotta (EWT) i nie jest to dla mnie najważniejsze narzędzie rynkowe. Wykorzystuję EWT jako narzędzie pomocnicze, rezygnując z wtłaczania na siłę w schematy falowe dyskusyjnych obszarów, bo to często prowadzi do błędnych ocen sytuacji.  Zasadniczym problemem w skutecznym używaniu EWT, jest skłonność analityka do liczenia fal w sposób, mający potwierdzić jego bieżące nastawienie rynkowe, czego też niejednokrotnie sam doświadczyłem. Kto chce dobrze używać Elliotta, nie powinien wykazywać „przechyłu” (bias) w ocenie rynku.

Są jednak takie, niestety niezbyt częste momenty, gdy EWT daje czysty i klarowny obraz, w zasadzie wykluczający alternatywne sposoby liczenia fal. Najczęściej dzieje się tak pod koniec formowania się danej struktury falowej, gdy malarz kończy swe dzieło i zostają mu ostatnie pociągnięcia pędzla.

Z taką właśnie sytuacją mamy obecnie do czynienia na większości najważniejszych indeksów w Europie Zachodniej, gdzie zdaje się niewiele brakuje do zakończenia struktury, rozpoczętej we wrześniu – październiku 2011 roku.

Oto moja rozpiska falowa sytuacji na indeksie MDAX w latach 2011-2015:

mdaxeliott

To, co wygląda niezbyt klarownie na DAX (np. przełom lat 2011/2012), bardzo prosto daje się ująć w falowe schematy na indeksie MDAX.

Nietrudno dostrzec, że uważam, że na niemieckich indeksach ( i na części skorelowanych z nimi europejskich indeksów również),obecnie kończy się fala III w 5 – falowym Impulsie, który zaczął się w 2009 r. Falą II w tym układzie byłaby „grecka” korekta z 2011 r., a I – ruch z okresu 2009 – I połowa 2011. Tak rozumiane „duże” fale oznaczam zielonymi liczbami rzymskimi.

Powyższy wykres przedstawia podział kończącej się zielonej fali III na mniejsze struktury falowe (rzymskie I – IV czerwone i niebieskie cyfry arabskie w wydłużeniu fali III czerwonej).

Poniżej moje oznaczenie czerwonej podfali V, zaczętej w październiku 2014, wraz z delikatną prognozą rozwoju sytuacji w najbliższych paru miesiącach:

mdaxclsup

Proszę się zbytnio nie sugerować tym, że szczyt czerwonej fali V i zarazem III zielonej narysowałem około połowy kwietnia. Po prawdzie uważam, że szczyt ten powinien powstać w kwietniu lub maju tego roku i na razie nie próbuję bardziej precyzować tej daty.

Proszę się również zbytnio nie sugerować tym, że szczyt niebieskiej 3 oznaczyłem wczoraj, 25 lutego. Co prawda dziś na DAX mamy ładny dzienny węzeł czasowy:

DAXdaily

ale może on dotyczyć lokalnego dna, kończącego drobniutką korektę płaską, a nie być szczytem niebieskiej fali 3 – ten może pojawić się zarówno dziś, jak i w przeciągu 2 kolejnych, najbliższych sesji, ten węzeł czasowy jest trochę „rozmyty” .

Krótkie wyjaśnienia liczb z wykresu:

12 (13-1), 21, 54 (55-1), 90 (89+1), – liczba Fibonacci’ego,

47, 75 (76-1) – liczba Lucas’a

37(38-1) – pochodna od 0.382

108 – liczba Ganna

138 – pochodna od 1.382

163 (162+1) – pochodna od 1.618

Dużo istotniejsze są dla mnie w tej chwili węzły czasowe, wypadające w marcu w okolicach 4-6.03, 10-12.03 i 18-20.03.2015. Zwłaszcza ta ostatnia data wydaje mi się szczególnie interesująca, gdyż towarzyszy posiedzeniu FED 17.-18.03, wypada tuż przed Równonocą Wiosenną i w okolicach zaćmienia Słońca. Byłoby to idealne miejsce do zakończenia korekty płaskiej (niebieskie 3? – 4?), którą w sposób schematyczny narysowałem na drugim wykresie MDAX i rozpoczęcia ostatniego marszu w górę w ramach niebieskiej fali 5, kończącej wzrosty w ramach zielonej fali III.

Tu konieczna uwaga dla niezbyt orientujących się w EWT : koniec zielonej fali III nie jest końcem hossy, rozpoczętej w 2009 r. Po fali III przychodzi korekcyjna fala IV, przybierająca najczęściej kształt jakiejś korekty płaskiej, po której następuje kończąca Impuls fala V.

Jak widać ta interpretacja pozwala oczekiwać, że obecna hossa potrwa jeszcze kilka lat.

Dziś jeszcze za wcześnie rozmyślać, jak wyglądać będzie korekcyjna zielona fala IV, śmiało można jednak założyć, że będzie ona dłuższa, niż zielona II, trwająca 5 miesięcy 2011 roku. Dłuższy czas formowania się fali IV niż II jest bowiem typowym schematem w 5 falowym Impulsie.

Dość często fala IV trwa ok. 0.33 – 0.382 czasu formowania poprzedzającej ją fali III, co licząc czas zielonej III od powiedzmy października 2011 na 43-44 miesiące dawałoby czasokres trwania tej korekcyjnej struktury rzędu 14 – 17 miesięcy, począwszy od kwietnia- maja 2015.

Gdyby ten schemat miał się sprawdzić, końca zielonej korekcyjnej fali IV i przejścia do ostatniej fali hossy, zaczętej w 2009 r. można by więc oczekiwać około połowy 2016 roku.

A dlaczego w ogóle miałoby dojść do tej większej korekty? Cóż, być może nie doceniamy determinacji FED w chęci normalizacji polityki monetarnej w USA…

P.S.  W sytuacji mających się ku końcowi na jakiś czas wzrostów, DAX staje się często najsilniejszym indeksem w krajach rozwiniętych i  „prowadzi” inne rynki. Ciekawe, czy tym razem też tak będzie?

Uwaga techniczna: wykresy MDAX ze stanem aktualizacji na 25 lutego, wykres DAX- 26 luty godzina 10.30. Nie udało się tego od razu opublikować tak, jak chciałem.

 

Mgła – za mgłą księżyc
a ja wszedłem w kałużę
zwodne są drogi

Issa (z dziennika Saikokukiko, 1795)

Written by songmun

26 Luty 2015 @ 21:25

Odpowiedzi: 48

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fala I zakończyła się w sierpniu 2011, do października 2014 była fala III, a teraz kończymy hossę falą V. Koniec hossy jest całkiem bliski.

    przemek

    27 Luty 2015 at 08:52

    • Pozwolisz, że się nie zgodzę?
      Prosty argument: pod koniec globalnej hossy wzrosty się zawężają. Stopniowo coraz mniej rynków robi nowe maksima roczne i w ostatniej fali wzrostowej uczestniczy ich zaledwie kilka Podobnie zachowują się szerokie indeksy w USA (NYSE Comp. czy Wilshire 5000), które na ogół robią szczyty znacznie szybciej, niż flagowe indeksy. Przykładem niech będzie 2007 – Wilshire i Europa zrobiły szczyty głównie w czerwcu -lipcu 2007, a flagowe indeksy w USA w październiku.
      Pokaż mi odpowiednik tego procesu w tej chwili, a przyznam Ci rację.

      Song Mun

      27 Luty 2015 at 10:02

    • Tak samo uważam, że koniec hossy już bliski, a dokładniej w marcu lub kwietniu powinny nastąpić szczyty:

      http://myalterfinance.blogspot.com/2015/02/koniec-hossy-w-marcu.html

      http://myalterfinance.blogspot.com/2015/02/analiza-dax.html

      My Alter Finance

      1 Marzec 2015 at 18:43

  2. w poniedziałek biorę profity z L i zostawiam tylko 20% na większy TP. Skoro jest wpis autora o hossie non stop🙂 od końca grudnia sporo już zarobiłem mogę wam jutro elki oddać🙂

    Longin

    1 Marzec 2015 at 10:08

    • Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
      Przewidywanie jeszcze jednej fali wzrostowej powiedzmy od drugiej połowy marca do załóżmy przełomu kwietnia i maja a potem przejście do przypuszczalnie ok. rocznej korekty, najprawdopodobniej typu płaskiego, zdejmującej załóżmy 38% poprzedzającego ją wzrostu z lat 2011-15 (np. dla S&P500 byłoby to jakieś 400 pkt a dla DAX coś rzędu 2500 pkt) w czasie której momentami będzie mocno huśtało, uważasz z „hossę non stop”?

      Song Mun

      2 Marzec 2015 at 09:48

      • oddałem L po 11410 dla mnie wystarczy proszę policzyć sobie zyski na 2 loty łącznie dax od 9950 – 10220 pozycje🙂 Pozdrawiam

        Longin

        2 Marzec 2015 at 22:07

    • Co mnie obchodzą Twoje pozycje? Zarobiłeś, to się ciesz i tyle. Choćbyś jednak i zarobił 10 mln to nie uprawnia Cię to do pisania bzdur, że przewiduję wieczną hossę

      Song Mun

      3 Marzec 2015 at 10:52

      • gospodarzu pokazałem Ci kiedy brać L kiedy ty pisałeś końcem grudnia i początkiem stycznia o S i fali E na daxie przecież nie w dół. Wynik ? rynek non stop szedł w górę. Teraz widzisz wzrosty? zazwyczaj się mylisz ale nie mam Ci tego za ze kiedy ja zarabiam. Czy ty zarabiasz na tym co piszesz w realnych pozycjach ? chyba NIE !🙂

        Longin

        3 Marzec 2015 at 15:44

      • Pomyliłeś adresy kolego. Tu nie Bankier ani nie forum Parkietu. Jak chcesz się chwalić swoimi zarobkami to idź tam, a tu nie zawracaj głowy.

        songmun

        3 Marzec 2015 at 18:12

      • autorze sprawdź moje wpisy w swoich publikacjach grudzień/styczeń kiedy L brałem a ty widziałeś spadki. Czy mam je wpisać czy może je usuniesz dla wygody z archiwum ? Wstydź się !

        Longin

        4 Marzec 2015 at 15:21

      • Już ostatnio ci zapowiadałem, że jak zaczniesz przekraczać normy, będziesz stąd usuwany, jako pierwszy czytelnik w historii tego bloga.

        Przypominam o tym!

        Jesteś tak charakterystyczny w swoim stylu i słownictwie, ze jakiego byś nowego nicka nie użył, po 2 wpisach każdy Cię rozpoznaje.
        Dopóki piszesz merytorycznie, nie ma żadnego problemu. Ale wycieczek osobistych do mnie lub któregokolwiek z innych czytelników dłużej w Twoim wydaniu tolerować nie będę.

        Dlatego na razie grzecznie przywołuję Cię do porządku.

        songmun

        4 Marzec 2015 at 17:52

  3. dolek czy szczyt ???

    Rocky

    1 Marzec 2015 at 20:00

  4. Dajcie już spokój z tym impulsem na sp-500 od dołka w 2009 roku. To nie impuls tylko wyraźny ruch korekcyjny. Trzeba przyznać,że na szczęście dość trudny do rozszyfrowania i co lepsze z wyraźnym przekroczeniem szczytów z 2007 roku. Ruch w drugą stronę będzie znacznie szybszy i szacunkowo zniesie około 90% wzrostów z okresu dołek_2009 – szczyt _chyba marzec 2015. Jak dla mnie na sp-500 widać na tyle wyraźnie co się szykuje, że pozostaje tylko spokojnie czekać – ale niezbyt długo.

    gandy

    3 Marzec 2015 at 21:00

    • dlatego ostatni rajd skasowany na plus u mnie z elek kiedy autor pisał o destrukcyjnej fali E na daxie. Już zapomniał o tym ? teraz kiedy widzi korekcinkę i dalej w górę może przyjść to o czym zapomnieli inwestorzy ululani wzrostami i hossa🙂

      Longin

      4 Marzec 2015 at 15:19

  5. Wpływ podwyżek stóp procentowych na indeks SP500:

    http://myalterfinance.blogspot.com/2015/03/podwyzki-stop-procentowych.html

    My Alter Finance

    6 Marzec 2015 at 00:37

  6. http://www.bankfotek.pl/view/1867225

    A tutaj nieco ściślej co się szykuje na sp500. Alternatywne liczenie praktycznie nie wchodzi tu w grę – jest jeszcze bardzo mała możliwość alternatywnego liczenia fal(poniżej), ale nie liczyłbym na to.

    http://www.bankfotek.pl/view/1867231

    Dlaczego tam gdzie zaznaczyłem jest początek całej struktury korekcyjnej? To pozostawiam wam do rozważenia. Jak zaznaczyłem na rysunku – bardzo możliwe, że w 5 fali ED utworzy się trójkąt – jeżeli nie, to górna linia tworząca ED prawdopodobnie zostanie lekko naruszona. Nie wykluczam również innej postaci 5 podfali, ale nie sądzę by ostatni szczyt był jej końcem.
    Jeśli ktoś miałby zamiar pisać, że 5 fala nie może być trójkątem to radzę poobserwować rynki uważniej.

    gandy

    7 Marzec 2015 at 20:17

  7. Tu jeszcze jedna możliwość notacji fal – a ponieważ im dłużej się jej przyglądam tym bardziej zaczyna mi w niej wszystko pasować i co więcej ze względu na fakt,że zauważam, że możliwości w miarę sensownych notacji nie ograniczyły się w średnim terminie do jednej opcji więc ta możliwość zaczyna przeważać w moim widzeniu sp500(czyli początek poważnych problemów trzeba przesunąć na wrzesień-październik 2015? – hmmm).

    http://www.bankfotek.pl/view/1867692

    gandy

    8 Marzec 2015 at 17:13

  8. Za 1-2 miesiące na rynku amerykańskim, mamy cykliczny dołek co 14-15 miesięcy.

    Ch.Ch

    10 Marzec 2015 at 20:45

    • @CH.CH
      skad bierzesz takie wiadomosci,
      mozesz to wyjasnic troche dokladniej, jakies fakty , liczby …..

      ja niestety nie potrafie tu wkleic zadnych kresek ale przynajmniej nie pisze za 1-2 miesiace…
      a moze juz dzis albo jutro….

      podwaz prosze moje slowa , bo ja do tego” jeden-dwa” nie przawiazuje zadnej wagi!

      Byc moze za 1-2 miesiace pojdziecie wszyscy do wojska ? (http://fakty.interia.pl/polska/news-do-wojska-wezma-kazdego,nId,1695709) bo zamiast zyc w spokoju, to trzeba kasac i kopac kazdego sasiada, a potem plakac i prosic o pomoc.

      Papahenio

      13 Marzec 2015 at 13:06

  9. Ktos ??? wyskoczyl z pedzacego pociagu i rozbil sobie glowe……
    I ta osoba myslala , ze rynek jest do poskromienia,
    najpierw pisze sie o poziomach do osiagniecia, a potem moczy sie dupe.

    Papahenio

    13 Marzec 2015 at 13:00

  10. Witam
    Myślę i na to wygląda że od dziś na SnP500 rynek przeć będzie powyżej minimum 2140/2170 pkt
    Zakupiłem właśnie DAXa po około 11850 pkt , NQ100 4418 pkt oraz NZDUSD 0,7380 i Eur/Usd 1.0650
    Teraz snp poniżej 2096pkt
    Męcząca to będzie fala , no ale takie czasy niestety mamy….

    kalmani

    19 Marzec 2015 at 15:26

  11. kalamani dax na 11630-50 proszony jest;-)

    noob

    19 Marzec 2015 at 15:55

    • Ja bym go nawet , tak aby bylo zdrowo, na 115xx widzial

      Papahenio

      19 Marzec 2015 at 16:01

  12. Hehe
    Patrze że chłopaki po wczorajszych ,,szopkach” na bieżąco rynek śledzą … 😉
    Korekta i poniżej 11200 była u mnie brana pod uwagę , ale ,,coś mi tu nie gra” i to na cito…
    Zamknięcie tygodnia powyżej 11965 da silny syg kupna…. więc na szczęście mamy tylko dziś i jutro…
    P.S. Sorry Papahenio że na wcześniejsze twe zapytania nie odpowiedziałem ale byłem trochę zarobiony i trading uprawiałem sporadycznie….
    Pozdro

    kalmani

    19 Marzec 2015 at 16:30

  13. Obecnie walka na SnP powinna odbywać się na około 2082/2085 i reakcje rynku trzeba brać pod uwagę.

    kalmani

    19 Marzec 2015 at 16:32

  14. pisałem tutaj ze dax idzie na 12000-12200 pare ładnych tyg temu do odnalezenia w archiwum

    noob

    19 Marzec 2015 at 16:41

    • @ noob,
      czegos nie rozumiem,
      pisales kilka tygodni temu (rynek jednak robi swoje i niestety Ciebie nie pyta o nic, mnie zreszta rowniez)
      dax 12000-12000 , a dzis piszesz :”dax na 11630-50 proszony jest” ! wiec jak ?
      Do gory? albo na poludnie?
      noob, masz moze szklana kule?
      Czym popierasz swoje tezy. Ja moge moje poprzec kreskami na innym forum, tu niestety nie umiem albo nie moge wklejac kresek.
      Gdzie mozna mnie znalezc – Kalmani to wie.

      Papahenio

      19 Marzec 2015 at 19:55

  15. Witam dziś
    I tak jak wczoraj widziałem walkę na około 2085 ( snp ) tak teraz widzę ją na 2115 pkt
    Odwróciłem wszystkie pozycje na s ————— akurat teraz gdy snp puka w 2115 pkt
    NQ 100 4480 , eur/usd 1.0882 , nzd/usd 0.7581 , nzd/jpy 91,11 , dax 12055 oraz ftse100 7024 pkt
    A tych wszystkich krzykaczy zapraszam na ,,swoje wrzutki zagrań w czasie rzeczywistym” ….!!!!
    A miałem już nie pisać….

    kalmani

    20 Marzec 2015 at 18:33

    • Chyba jednak odrobinę za wcześnie – jak dla mnie to SP-500 powinien jeszcze trochę przekroczyć swoje maksimum, a bać się trzeba będzie mocno dopiero gdy SP-500 przekroczy 2200.

      gandy

      20 Marzec 2015 at 22:20

  16. Nie wpisałem też russel’a2000 również po str ( s ) po kursie 1266,5

    kalmani

    20 Marzec 2015 at 18:38

  17. SM

    Lekka polemika z twoim widzeniem położenia DAX w strukturze falowej – zmiany pozwoliłem sobie nanieść na twoim rysunku – wyczyściłem oznaczenia i wstawiłem swoje. Nie sądzisz, że w tej odsłonie wątpliwe impulsy, które umieściłeś na swoim rysunku dużo klarowniej przedstawione zostały w korekcyjnej strukturze?

    http://www.bankfotek.pl/view/1874536

    Tyle jeśli chodzi o DAX natomiast SP500 po ostrym spadku jaki powinien nastąpić najprawdopodobniej w kwietniu będzie się przez kilka lat podnosił by według mojej oceny w końcowej fazie dobić do 2200(mniej więcej). Potem ostra jazda bez trzymanki.
    Niestety ale uważna obserwacja rynków prowadzi do jednego wniosku. Zbliżamy się nieubłaganie do ciężkich czasów gdzie to co było uważane za ciężkie czasy to był tylko pryszcz na tyłku.

    gandy

    23 Marzec 2015 at 10:07

  18. papahenio…pisalem o celu na daxie ktorego zrobil poprostu i czekamy na 11600-40,albo konczymy juz hosse na daxie albo 12450-12600 jeszcze zwiedzimy a pozniej idziemy macac 8000-8100 (oczywiscie bedzie pozniej wyzej dax 20k;-) a warsztaty kazdy ma swoje pozdrawiam….

    noob

    23 Marzec 2015 at 13:08

  19. http://www.bankfotek.pl/view/1875204

    Ze względu na fakt,że pewien istotny fragment wykresu MDAX ma szansę być impulsem należałoby, jeśli chce się być dokładnym, uwzględniać jeszcze jedną przedstawioną w powyższym linku możliwość rozwoju sytuacji.

    gandy

    24 Marzec 2015 at 23:05

  20. Sorki – o jeden dołek za nisko rozpcząłem rysowanie czerwonej fali A – oprócz końcówki wcześniejsza część wykresu powinna mieć dokładnie takie same oznaczenia jak we wcześniej wysłanym komentarzu.

    gandy

    24 Marzec 2015 at 23:10

  21. Cisza cisza , a tyle się dzieje…
    2061 pkt , ostatni bastion byków na SnP , gdy do końca tygodnia zobaczymy zejście poniżej 2057 pkt to zdecydowanie opowiem się za baj baj nowe szczyty… ( USA )
    W sesji typu ,,natural” a nie pre….
    Europa zaś robi coś ,,swojego” przypominające idiotyczne ruchy typu parabell….😉
    Hmm zobaczymy ,
    Zamknąłem właśnie swe pozycje s i otworzyłem K
    Russel2000 1233,7 pkt , dax 11844 pkt , nQ100 4336pkt
    Ale ostrzegam , przed tym żeby to trzymać ponieważ czasem pewne pozycje otwieram na dosłownie parenaście godzin chyba że coś widzę na wzór tego co obecnie….
    Dobrze że czas znów działa na cito …. mamy dwa dni.

    kalmani

    25 Marzec 2015 at 21:06

  22. widzę że songmuna co przymurowało

    przemek

    27 Marzec 2015 at 10:29

    • @ Przemek

      Niektórych w Polsce Ojczyzna wzywa do tzw. „spełnienia obowiązku”. Jakiego, chyba nie muszę tłumaczyć?Ostatnio miałem takie właśnie wezwanie i zaledwie godzinę temu wróciłem (wreszcie!!!) do domu.
      Muszę trochę pooglądać i ogarnąć sytuację, nim będę zdolny do jakichś sensownych wypowiedzi.

      Song Mun

      27 Marzec 2015 at 18:04

  23. Ciekawe że dzisiaj nie znalazłem żadnego artykułu o Grecji,jaka jedność.Czyżby przesilenie?

    leszcz

    27 Marzec 2015 at 14:29

  24. Wygląda na to, że w USA mieliśmy „te” szczyty w lutym – marcu i teraz czas na korektę – nawrotkę w kierunku przełamanych szczytów z 2000 i 2007 (dla SPX).
    Jednocześnie w Europie brakuje mi jeszcze ostatniej, 5 fali wzrostowej do znalezienia się w analogicznej jak USA sytuacji.
    Jeśli nic mi nie przeszkodzi, spróbuję przedstawić mój punkt widzenia po Świętach Wielkanocnych.

    A już teraz życzę Wszystkim Wesołego Alleluja!

    Song Mun

    31 Marzec 2015 at 22:17

    • No cóż – jak dla mnie to czas na maksy dopiero nadejdzie.

      gandy

      2 Kwiecień 2015 at 08:40

  25. Witam
    Przyznam że ostatnie czasówki bardzo ładnie wpisywały się w rynkowe poczynania z dokładnością prawie co do sesji i punktów zwrotnych!

    Dwa dni na tzw ,,cito” dla rynkowych byków zakończyło poniedziałkowe ,,ciągłe notowania ( nie w pre ) a dziś zaczęliśmy pewnie coś nowego.

    Jestem przekonany że na NYSE będzie to trzecia spadkowa fala , która wiadomo czym się charakteryzuje….. Niby nic,
    ale jednak mamy przed sobą raz że ważne dane i lub ,,wydarzenie” , a dwa z dnia na dzień coraz płytszy rynek… Więc chyba nie warto kopać się z koniem…. szczególnie że
    w ostatnim miesiącu sygnały z mego systemu działały w krótkim terminie zaskakująco trafnie. Żeby się nie ,,podniecać” aż ,,za”… Czas więc nieco wystopować i stwierdzić iż wolę teraz ze spokojem i uśmiechem na gębie oraz z dobrym duchem ochłonąć i spędzić nadchodzące święta radośnie i spokojnie….

    Czego również Wszystkim czytelnikom oraz Gospodarzowi owego bloga z całego serca Życzę !!!!!!!!
    Pozdrawiam i powodzenia

    kalmani

    1 Kwiecień 2015 at 00:13

    • Kalmani prima aprilis jest dzisiaj i to nie spadki a wzrosty jak widać. kogo chcesz nabrać od miesięcy swoim systemem i S ?🙂

      hano

      1 Kwiecień 2015 at 11:50

      • hano….zaczynasz dopiero czy przymiarki do konczenia?

        noob

        1 Kwiecień 2015 at 20:30

  26. mój system dał sygnały kupna wczoraj. Podebrałem L i siedzę spokojnie na proficie🙂 Pozdrawiam!

    hano

    2 Kwiecień 2015 at 16:06

  27. Na uwagę zasługuje ostatni korekcyjny wzrost na NYSE. Mimo przewagi negatywnych danych, drogiego dolara i zapowiedzi spadków zysków spółek o 5% w I kwartale, widzieliśmy wzrost powyżej 2100 pkt. Stało się to po posiedzeniu FED i wypowiedzi Jellen niekorzystnej dla byków. Sprawę wyjaśnia poniższy link. Była za duża przewaga krótkich pozycji u małych inwestorów (przewaga 60000 pozycji!) i zostali wyrzuceni z rynku. Jak widać nic się nie liczy poza dążeniem do ogrania innych. Dla mnie gangsterka.

    przemek

    3 Kwiecień 2015 at 21:45

  28. to sie ciesze hano ze dal sygnal kupna, L szlo,pozniej s od 12200 do 116xx i L do 12100 i idzie s + 12015 i czekamy na 11500-30 przynajmniej ja😉

    noob

    4 Kwiecień 2015 at 17:01


Skomentuj

