NATURA BRAMY

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

I jeszcze jeden i jeszcze raz….

516 Komentarzy

Jeszcze w maju 2017 uznałem, że indeksy Eurozony zrobiły duży szczyt (no dobra, DAX dopiero w czerwcu, ale za to ładnym świecowym Objęciem Bessy), po którym przychodzi taka kilkumiesięczna, głębsza korekta, temat odfajkowałem i zająłem się codziennym oglądaniem innych instrumentów, obiecując sobie, że co jakiś czas zerknę, patrząc na postępy Niedźwiedzi w sprowadzaniu indeksów w dół.

Nawet psychologicznie to się ładnie układało, („duży” szczyt na zwycięstwie Macron’a) więc wszystko było OK, prawda?

Jakieś tydzień temu zajrzałem ponownie na oscylator RSI DAXa i CAC40 i zobaczyłem mniej więcej to, co poniżej (tu w wersji zaktualizowanej na końcówkę poprzedniego tygodnia):

Niby nic szczególnego. Majowemu szczytowi na CAC towarzyszył szczyt RSI na poziomie 79 pkt, potem ostry spadek RSI i w miarę łagodny samego indeksu. Co w tym obrazku niezwykłego? W sumie nic. Zwyczajny wykres. Jedyne, czego mi brakowało (i brakuje nadal) to dywergencja między indeksem a oscylatorem. I to zarówno na wykresie dziennym, jak i tygodniowym, jak powyżej. Nie żeby bez dywergencji nie mogło być dużego i ważnego szczytu, co to, to nie – to nie jest warunek konieczny. Ale statystycznie patrząc, jest to bardzo rzadkie. O wiele częściej ważnym szczytom towarzyszą dywergencje na oscylatorach i założenie, że tak powinno być i tym razem, ze statystycznego punktu widzenia jest zawsze znacznie bezpieczniejsze.

Jak już tak zmieniłem perspektywę, coraz więcej symptomów wskazywało na sensowność takiego myślenia. Oto poniżej mediolański indeks FTSE MIB. Od maja wyłącznie we władzy Niedźwiedzi, wszak mamy dużą korektę…na pewno? To władza Niedźwiedzi nad wykresem polega na tym, że po niewielkim spadku robią się takie spokojne prostokąty, jak ten na wykresie?

Skoro już zauważyłem, że coś nie do końca gra z koncepcją większej korekty już trwającej, pozostało tylko wypatrywać momentu, kiedy ta, znacznie mniejszego już rzędu niż wcześniej sądziłem korekta w Eurozonie mogłaby się skończyć. I zdaje się, że w czwartek, 6 lipca, mieliśmy dno tej korekty na DAX i CAC40, o czym poniżej.

Przyjrzyjmy się bliżej. Oto indeks CAC40, od czerwca zeszłego roku bardzo ładnie porusza się w takim oto Kanale Schiffa (Widłach Andrewsa bez zaczepienia mediany w jakimś konkretnym punkcie startowym). Ładne dolne cienie dwóch ostatnich świec, łapane na dolnym ramieniu kanału Schiffa, „flirtują” z czerwoną średnią 100 sesyjną (nie opisaną, 100SMA), a wszystko w pobliżu początku „luki Macron’a” (niebieska linia pozioma) ale bez jej zamknięcia:

Dość podobnie wygląda DAX, tylko tu trudno byłoby znaleźć kanał Schiffa, jedyne co mamy, to wzrostową linię trendu. Za to obrona „luki Macron’a” na zdecydowanie wyższym poziomie i dokładnie na średniej 100SMA:

Jak się tak przyjrzeć DAXowi na wykresie intraday, nawet niezbyt wprawny falowiec dostrzeże, że ruch od majowego szczytu do dna z 6 lipca bardzo ładnie rozkłada się na korektę płaską rozszerzoną typu 3-3-5, taką, jak ta po prawej stronie na poniższym schemacie:

DAX godzinowy:

Dobrze, wszystko to ładne, brzmi nawet sensownie, ale na razie nie pokazałem czasowego uzasadnienia tego, że rzeczywiście tak może być, że 6 lipca skończyliśmy korekty.

Owszem, 6 lipca na DAX była 262 sesja (pochodna od 2.618) od Brexit’owego dna, ale to trochę mało:

I tu mam problem. Chętnie pokazałbym Ci Czytelniku te kilogramy Kairos’ów wskazujące na czwartkową sesję z zeszłego tygodnia (jest ich naprawdę całe mnóstwo !!!), cóż, kiedy na wszystkich indeksach, które sprawdzałem, są to w przeważającej większości Inwersje, czyli specyficzne złożenia z początku i końca Kairos’a. Obiecałem sobie, że nie naruszę praw autorskich Jeffa Greenblatta na to odkrycie i będę pokazywać tylko to, co on sam upublicznia, a akurat Inwersji to nie obejmuje.

Dlatego ograniczę się tu tylko do indeksu CAC40, pokazując to, co mieści się w pojęciu „wibracja części setnych”, którą tu już pokazałem wcześniej. I znowu – proszę mi wierzyć na słowo, jest tego na CAC40 zatrzęsienie; włącznie z Kairosem między majowym szczytem, a czwartkowym dnem. Ale ze względu na wspomniany warunek praw autorskich – nie mogę, bo z nieznanych dla mnie powodów na praktycznie wszystkich ważnych indeksach, które oglądałem, od prawie roku przeważają inwersje. Na DAX są wręcz wyłącznie inwersje :

Jeśli jednak kogoś mierzi takie moje podejście do kwestii praw autorskich, ma szansę ten problem ominąć i samodzielnie popróbować zmierzyć się z Kairosami np. na indeksach bez pośredników.

Jeff po ponad półtora roku eksperymentowania, sprawdzania i doskonalenia tej techniki właśnie wypuścił pdf’a „Ultimate Guide to Vibrations and Square outs” 307 stronicowe kompendium tego, czym jest Kairos i jak to stosować, w cenie 277 USD. Zainteresowani tematem dalsze kroki powinni kierować tutaj:

http://www.lucaswaveinternational.com/

Po prawej stronie widoczny jest brązowy prostokąt z tytułem „Ultimate Guide….”, pod nim przycisk „Buy now”. Dobra, kończę w tym momencie, bo przy wszystkim, co mnie z Jeffem łączy, nie jestem jego agentem handlowym i nie chciałbym, by ktokolwiek z Czytelników odniósł takie wrażenie. Po prostu z mojego punktu widzenia wypada poinformować o tym, że pojawiła się taka możliwość; kto chce, może skorzystać.

Podsumowując to wszystko powyżej: wygląda na to, że 6.07 na wielu indeksach zaczęliśmy kolejną falę wzrostową, która powinna wyprowadzić nas przynajmniej w rejon niedawnych, poprzednich szczytów, a co najmniej na części z nich dać wyjście ponad ostatnie ekstrema. Do tego tekstu sprawdziłem następujące indeksy, uzyskując pozytywne wskazania Kairos: FTSE100, CAC40, DAX, S&P500, Nasdaq100 i WIG20; DJIA nie sprawdzałem, wystarczy zerknąć na wykres + pamiętać uzyskane wyniki z SPX i NDX, by zrozumieć, dlaczego.

Osoby, które nie wierzą, bądź nie ufają temu, co tu przedstawiłem (nie ma obowiązku traktowania moich słów i argumentów jak prawdy objawionej 🙂 ) powinny z tego całego wpisu wynieść jedno: za chwilę, najprawdopodobniej w zaczynającym się właśnie tygodniu 10-14.07, powinny oczekiwać pojawienia się bardziej klasycznych sygnałów kupna na wspomnianych indeksach.

W niektórych wypadkach (Nasdaq100??) nie mogę wykluczyć, że do przebicia niedawnego ekstremum nie dojdzie i to, co się zaczęło to tylko wzrostowa część większej korekty, choćby z powodu pokazanego w poprzednim wpisie niezbyt mocnego squaringu. W innych wypadkach (np. DJIA, DAX?, CAC40?) poprawienie szczytu wygląda na najsensowniejsze rozwiązanie sytuacji przez rynek, choć oczywiście i tu nie mogę do końca wykluczyć że to tylko wzrostowa część dużo większej i bardziej skomplikowanej korekty.

Poważne wyjaśnienie sytuacji zawdzięczam korekcie płaskiej na DAX. Tego typu korekty pojawiające się po dłuższym wzroście są typowo falami 4, a więc korektami przed ostatnim ruchem w górę – tzw. fale 5. Fale 5 typowo tworzą wspomniane dywergencje na oscylatorach, a po ich zakończeniu zaczynają się poważniejsze korekty i z czymś takim się liczę.

Jednocześnie zaznaczam, że nie wycofuję się z tego, co poprzednio pisałem o złocie i kontraktach na obligacje.

Jeśli chodzi o złoto, wydaje się, że albo 7 właśnie dostaliśmy lokalne dno, albo 10 lipca dopiero dostaniemy, i potem powinno zacząć się korekcyjne odbicie. O ile zbyt liczne inwersje w przypadku indeksów praktycznie nie pozwalają na żadne sensowne prognozy czasowe w najbliższym okresie, czyniąc taką zabawę bezowocną, o tyle na złocie mam akurat ładny zestaw prostych wibracji, mocno sugerujący ważność okolic lipcowego posiedzenia FED (26.07), co chyba nikogo nie zaskakuje… Korekcyjne odbicie złota do tego momentu i potem powrót do dalszych spadków byłoby eleganckim rozwiązaniem.

Ode mnie dziś na tyle. Kolejny wpis myślę, że w sierpniu. W drugiej połowie lipca będę mało dostępny.

Kukułka woła
noc księżycową w zbożu
snuje chmur mgiełka

Bakusui (ze zbioru Kuzuboki, 1849)

Written by songmun

9 lipca 2017 @ 23:58

Komentarzy 516

Subscribe to comments with RSS.

  1. karnakufo

    26 sierpnia 2017 at 12:55

  2. karnakufo

    26 sierpnia 2017 at 12:56

  3. karnakufo

    26 sierpnia 2017 at 12:58

  4. Hej Carolll, byłem na stronie Wojtka Suchomskiego niestety tam nic nie ma. Czy jest jakieś inne źródło żeby poczytać o astrofinansach?

    Przemek (@DfPrzemek)

    27 sierpnia 2017 at 10:42

    • Wojtek odpuścił. Szkoda. „Działa” jeszcze blog Zbyszka Stawickiego – polskiego pioniera astronomii finansowej. Tylko jakby tu powiedzieć – z roku na rok Zbyszek odlatuje w inną czasoprzestrzeń coraz bardziej. Z polskiej sieci to praktycznie wszystko. Szperaj po archiwalnych wpisach Zbyszka i Wojtka – jest tam mnóstwo materiału.

      carolllllll

      27 sierpnia 2017 at 14:40

      • Jak odpuścił to chyba można się domyśleć dlaczego ? 🙂

        stach00

        27 sierpnia 2017 at 21:09

        • Wojtek – jak sam wielokrotnie pisał – zajmował się astrologią finansową. Aspekty i inne astrologiczne artefakty w mojej opinii to szarlataneria. W życiu np. nie widziałem aby trafił jakąś setkę ktoś taki jak Meridian czy Mahendra. Jak rozpiętość czasowa jest większa niż 2-3 dni to już jest przypadek, a nie potwierdzenie. Za to np. rozdział z książki Wojtka o retrogradacji – to jest coś. Polecam.

          carolllllll

          27 sierpnia 2017 at 22:08

        • No i oczywiście działa ten jego już kultowy most Marsa. Nie dosłownie – po przeróbkach, w których przyznam, że i ja brałem udział – ale działa. I by się autor zdziwił gdzie jeszcze działa. Także wielkie ukłony i szacun dla Wojtka Suchomskiego za pionierskie początki i zwrócenie mi i kilku innym osobom uwagi na wielkie rzeczy.

          carolllllll

          27 sierpnia 2017 at 22:13

  5. Ja na razie czekam aż sp500 osiągnie 2460 – tam będę szukał okazji dla shorta. Po drodze jeszcze pewnie spadnie w rejon 2430, ale powinien być w stanie się później wygrzebać na 2460. Czy w ruchu w dół przebije 2420 i dojdzie do 2370 czy parę punktów nad 2420 zawróci gwałtownie by wybić nowy szczyt ?- na razie tym się nie przejmuję – w swoim czasie zobaczę co rynek wybierze. Nowy szczyt tak czy siak powinien według mnie się pojawić, a czy to będzie w przyszłym tygodniu czy dopiero za parę miesięcy – nie wiem. Będę to widział w ruchach indeksu gdy przyjdzie właściwy czas.

    gandylc

    27 sierpnia 2017 at 11:03

  6. i gold teraz S ?

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 03:47

    • Stachu masz S na gold ? uuuu ale tak pisałeś ostatnio, że na 1200 pójdzie no i rynek Cie nie posłuchał także swoje L akczjne trzymam bo możesz nie mieć racji do akcyjnych tak jak z goldem…

      3boista

      29 sierpnia 2017 at 09:26

  7. wg mnie ostatni retest low teraz i kończymy nogę w górę do 2550 – 2600 na sp 500.

    3boista

    29 sierpnia 2017 at 09:35

  8. Stasiu zygzakiem do gory 2% jeszcze…dj wazne miejsce 21670-80

    Bernard Lisiewicz

    29 sierpnia 2017 at 10:08

  9. jeszcze jak dax byl 12600-700 dawałem i zakładałem sciezke na 11800-900 do 12300-400 i na 11200-300

    Bernard Lisiewicz

    29 sierpnia 2017 at 10:26

  10. na demo mam golda S 🙂 na realnie jestem aktualnie nieaktywny.

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 15:13

  11. na real* ciekawe co teraz sp zrobi. Ta luka to sporo namieszała

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 15:14

    • zamykamy lukę czyli L potem jakieś 10 pkt cofki i na 2500 atak.

      3boista

      29 sierpnia 2017 at 15:16

  12. czemu piszesz że moge nie miec racji do akcyjnych? jak ja pisałem, że albo jeszcze dół albo już góra xD tak więc nie obierałem żadnej konkretnej ścieżki

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 15:15

  13. No ja wiem co Ty masz 🙂 Nie będe sie określał bo nie wiem.

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 15:19

  14. uwielbiam 15:30 i zawsze wujki z usa kupują i tak trzymać.

    3boista

    29 sierpnia 2017 at 15:44

    • Gandy idziemy na Twoje 2460 zamykamy lukę , korekta i 2500. Oby się udało bo cały w nerwach jestem

      3boista

      29 sierpnia 2017 at 16:04

      • Szczerze – to bardziej pasuje mi jeszcze jakieś 40 -50 punktów poprawienie dna kiedy ciut powyżej 2460 geometrycy przyłożą niż lekka korekta i jazda do góry. Ale wyjdzie w praniu.

        gandylc

        29 sierpnia 2017 at 17:06

        • gandy znowy wczoraj nie trafiłeś bo poszli w górę i jaki ty masz posłuch ? a taki, ze trzeba grać odwrotnie do tego co piszesz i się zarabia.

          3boista

          30 sierpnia 2017 at 19:17

  15. 3boista jak podejdą pod 2500 to lepiej nie zamykaj bo wtedy target jest na 2560-2600 🙂

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 16:07

    • ale ja pisałem o 2600 także nie oddam z tak małym profitem. Uff dobrze chłopcy zbierają spokojnie czekam na wybicie muszą przemielić to denko co dzisiaj jest.

      3boista

      29 sierpnia 2017 at 16:35

  16. 3boista sie wwaliłeś moim zdaniem w mega stresy na własne życzenie. Dobierałeś niepotrzebnie kolejne pozycje stawiając wszystko na jedną karte. Na dax też dobierałeś L a zobacz przebili dno dzisiaj i teraz juz się tam pokomplikowało moim zdaniem. Na sp 500 wiedz że jak nie będą robić nowego dna to na nowe szczyty szybko sie nie zbiorą. To nie będzie tak jak Ty myslisz, że w moment pojdą do góry. Ja uważam, że słusznie postąpiłem będąc nieaktywnym na rynku na ten moment.

    stach00

    29 sierpnia 2017 at 17:00

    • ale stachu relax wszystko podebrane zostało w usa jutro wzrosty.

      3boista

      29 sierpnia 2017 at 23:32

  17. http://www.bankfotek.pl/view/2094232

    To mi w tej chwili najbardziej pasuje do ruchów sp500. Żeby te dwie brązowe korekty mogły być tego samego stopnia to ta druga o ile nie będzie to flat z karłowatą falą c (w co watpię gdyż inne ruchy nie pasują) to musi to być trójkąt. Ale w tym układzie to trochę potrwa zanim zacznie się solidniejszy ruch do góry i z tego powodu jestem skłonny widzieć zakończenie trochę wyżej niż do tej pory sądziłem. Czy 2550 ? Zobaczymy. Na pewno będą wyraźne oznaki zakończenia całości ruchu

    gandylc

    29 sierpnia 2017 at 18:38

  18. wszystko jak w zegarki luka zamknięta na sp500 10 pkt cofka na futurse i czekam na wystrzał w górę.

    3boista

    30 sierpnia 2017 at 15:28

  19. Amerykańskie indeksy w korekcie płaskiej. Pierwszy okazja do testowania tego założenia w przyszłym tygodniu, Reszta bez zmian.

    carolllllll

    30 sierpnia 2017 at 18:04

  20. uuu znowu dużo esek w usa także o spadkach mogą zapomnieć

    http://www.aaii.com/sentimentsurvey/sent_results

    można spokojnie czekać na wybicie ostatniego high.

    3boista

    31 sierpnia 2017 at 08:45

  21. w yesej większość S a 18 sierpnia jak było na fsp500 low 2419 pojawiło się to

    https://finance.yahoo.com/news/bad-news-stock-market-hindenburg-211906110.html

    i jak myślicie przypadkowo to się pojawiło ? i nie chce od wtedy spadać ! 🙂 bo będzie rosło czekają aż góra esek na tym sygnale HO zapewni wzrost elkom, którym coraz mniej a goli się większość od lat a ta zawsze na S od 2009.

    3boista

    31 sierpnia 2017 at 10:16

  22. tego strasznie omenem od 18 sierpnia czyli ostatniego low jest sporo i patrz pan nie spada ! 🙂

    https://www.thestreet.com/story/14274929/1/the-hindenburg-omen-flashes-a-warning.html

    3boista

    31 sierpnia 2017 at 10:18

  23. nasdaq wyszedł górę czekamy na resztę indeksów, które do niego dołączą na dniach.

    3boista

    31 sierpnia 2017 at 18:26

  24. @3boista
    To nie wygląda jak ruch, który ma wybić szczyt. Według mnie realizowana jest fala b w korekcie flat tak jak wcześniej to przedstawiałem. Prawda,że jest ona trochę inna niż sądziłem. Wybicie nie w górę tylko w dół. Końca ruchu szukaj jakieś 40 punktów pod dotychczasowym dnem.

    gandylc

    31 sierpnia 2017 at 20:28

    • Jak kiedyś trafisz to dopiero będzie szok. Dla wszystkich.

      carolllllll

      31 sierpnia 2017 at 21:38

      • Ach, złośliwy jesteś ale nic to -coraz bliżej do końca więc i coraz mniej będzie możliwości.

        gandylc

        31 sierpnia 2017 at 21:56

  25. xD Caroll dobre to było

    stach00

    31 sierpnia 2017 at 22:07

  26. „Ja na razie czekam aż sp500 osiągnie 2460 – tam będę szukał okazji dla shorta” gandylc przecież na krótkich powinien już być o ile kiedykolwiek w życiu jakąkolwiek pozycję zajmował w co śmiem wątpić bo to chyba typ teoretyka szukającego świętego grala 🙂

    prg77blog

    31 sierpnia 2017 at 23:37

    • Ale okazji nie było – chyba,że ty zobaczyłeś coś co mi umknęło.

      gandylc

      1 września 2017 at 00:11

      • Trójkąta nie było ? Może jakieś kółko ? Ktos kto ma jaja i rzeczywiście stawia swoje pieniądze na to co założył to nie doszukiwał by się okazji tylko dzialal przy poziomie cenowym. Jeden postawi wzrosty drugi spadki jeden postawi stop lossa inny tp ale każdy coś zrobi gdyby wszyscy szukali przy każdym poziomie cenowym struktur i innych dziwolągów to obroty byłyby jak na new connect 🙂 zacznij grać popłyniesz 3 razy to się wyleczysz z rozbijania każdego ruchu o 2 dolary na czynniki pierwsze 🙂

        prg77blog

        1 września 2017 at 02:38

        • dzisiaj dane z rynku pracy w usa stawiam stopę na 4.1 i przebijamy na euforii 2500 na sępiku a misie, których dużo naszym paliwem. Stasiu szkoda, ze mnie nie posłuchałeś na L tylko dałeś sobie spokój a tu jest biznes as usual.

          3boista

          1 września 2017 at 10:11

        • I tu jest różnica między twoim podejściem, a moim. W moim przypadku geometryczny poziom cenowy co najwyżej potwierdza lub nie potwierdza rozwój takiej, a nie innej struktury. A szukam zakończeń istotnych, które dla mnie są wyraźne( z doświadczenia wiem,że mało kto dostrzeże co rzeczywiście się dzieje). Ludzie wchodzą z różnych powodów – zwykle z jajami nie ma to nic wspólnego – częściej z hazardem. Dlaczego często to co przedstawiam nie trafia? Z prostego powodu – lubię aktualizować na bieżąco ruch jeśli chodzi o TFE – chociaż gdy jest zbyt wcześnie nie przywiązuję się do notacji. W głowie pozostają ciągle inne możliwości, które istnieją. Przykładowo teraz – musiałem skorygować pewne elementy notacji choć nadal jestem przekonany,że całość ruchu mniej więcej od momentu który zaznaczyłem jest dopiero falą a dużego trójkąta(wcześniejsze moje przekonanie po wczorajszych ruchach uległo jeszcze wzmocnieniu) który będzie drugą strukturą fali b( w korekcie flat) i żadnego znaczenia nie ma w tej chwili czy to co się teraz na szczycie rozgrywa zakończy się tak jak przedstawiam czy jako klin kończący. Ruch nadal nie będzie jeszcze wykończony. Dlatego dla mnie obecnie wyłącznie sprzedaż rynku jest dopuszczalna. Gdybym dopuszczał naruszenia punktów mojego wejścia to pewnie gdy sp500 osiągnął wartość maksimum z 16 sierpnia(wczoraj na szczycie) zająłbym krótką pozycję i to powinno przynieść zysk. Jednak ja przy wejściu kieruję się strukturą co znaczy dla mnie,że niektóre okazje -nawet dobrze rokujące – pomijam.

          http://www.bankfotek.pl/view/2094536

          gandylc

          1 września 2017 at 10:58

  27. @gandy jest nie do przerobienia 😉 . Ta jego wiara w Elliotta jest z jednej strony budująca z drugiej wręcz infantylna. @gandy jak kiedyś dojdziesz do wniosku, że fale to dopiero połowa drogi – to pogadamy.
    Tak z nudów siedzę i patrzę w nieodległą przyszłość. Na początku listopada 2018 odbędą się w USA wybory uzupełniające do senatu. 33 fotele do wzięcia. A mi właśnie jesienią tego roku wychodzi – wg, wiadomej metodologii – ostateczne załamanie na rynku USA. Czyżby republikanie polegną z kretesem i skończy się sen o „great again” ? Sprawdzimy tę prognozę za rok.

    carolllllll

    1 września 2017 at 11:17

    • Czy istnieje jakiś istotny powód by uznać, że moja infantylna wiara w Elliotta jest mniej lub bardziej infantylna niż twoja wiara w gwiazdy?

      gandylc

      2 września 2017 at 00:33

      • Skonfrontuj raz jeszcze moje wpisy z ruchami rynku. A potem ponownie przeczytaj swoje.

        carolllllll

        2 września 2017 at 08:57

        • cyt:”@gandy – wniosek prawidłowy – wywód błędny. Tak jak już kilkakrotnie wspominałem, najważniejszy cykl który rządzi całym wszechświatem 😉 i tym razem zadziałał bezbłędnie. Cały układ książkowo powinien dać nam korektę aż do października. Czy to będzie abc, jakaś płaska – odpowiedź dostaniemy już właściwie w najbliższy poniedziałek (a może nawet dziś wieczorem). Astronomia to jednak królowa nauk.”

          cyt:”Pierwszy raz od roku rynki zareagowały prawidłowo na wskazania czasowe. Jakby ktoś zajrzał na nasze zimowe wypociny – pisałem, że na korektę będziemy czekali do wakacji. Potrwa do października. Może przynieść kolejne szczyty. Na razie wygląda na zwykły zig-zac. Po październiku – północ.”

          Przeczytaj w takim razie swoje wcześniejsze wpisy i wyciągnij wnioski – może ja operuję innym rodzajem logiki, ale czytam w twoich wypowiedziach z drugiego cytatu: Jeden raz w roku rynki zareagowały zgodnie z planem czasowym wyznaczanym przez astronomię. Z pierwszego – spodziewasz się korekty aż do października. Akurat w tym moim zdaniem się nie pomyliłeś choć pewnie większość, która to czytała myśli,że nie miałeś racji. Z kolei analizując to co ja napisałem uwzględniając notację: w większym interwale od niższego szczytu w dół idzie kombinacja korekt w – dosyć mały zigzag, y – zbyt duża w porównaniu do w krekta płaska z falą b która przekroczyła lekko początek korekty w. Dalsze wnioski? Ta fala b korekty płaskiej zakończy się znacznie niżej niż obecny jej zasięg(według mnie lekko poniżej 2460) i nie może być tego samego stopnia co w gdyż jest za duża więc albo cała ta korekta płaska, która się utworzy będzie falą a trójkąta( wtedy przebicie dołka byłoby nieznaczne) albo zaledwie częścią fali a trójkąta( wtedy dostaniemy 40-50 punktów przebicia ) . W chwili gdy zamieszczałem jedną z możliwości rozwoju tej fali b korekty płaskiej stopni swobody rynku(możliwości powiązań poszczególnych korekt) było dużo. Teraz jest ich na tyle mało by spokojnie określić maksymalne wychylenie dla tej fali b – powinno wystąpić w przedziale 2481-2482 czyli zostało do tego momentu jakieś 0.6 na przebicie ostatniego wierzchołka i powiedzmy nie więcej niż 1.5 powyżej niego( te niskie interwały są dość wymagające, ale pasuje mi,że brak jest jeszcze tylko jednej falki, tak lekko jak wyżej napisałem, przebijającej piątkowy szczyt. Nie lepiej troszeczkę poczekać i zobaczyć ?

          gandylc

          3 września 2017 at 13:26

  28. 3boista nawet mnie kusiło żeby we wtorek na tym dołku otworzyć L ale zrezygnowałem. Mam teraz pare ważnych spraw do załatwienia i bym nie miał czasu pilnie obserwować i reagować w razie czego. Zresztą okazji do otwierania pozycji nie zabraknie i nie odbieram tego jako przegapienie czegoś istotnego

    stach00

    1 września 2017 at 14:14

    • no trudno

      dane słabe ale i tak góra będzie bo słabe dane więc fedzie działaj !

      3boista

      1 września 2017 at 14:38

  29. Mamy kolejny dowód na to, że poziom wiedzy na tym forum jest bardzo zróżnicowany. To cena za wolność słowa i nic się z tym zrobić nie da niestety. Doradzałbym się dwa razy zastanowić zanim się w ogóle przeczyta wpisy niektórych osób.
    Elementarz jeżeli chodzi o czas w analizie technicznej jest taki, że w przypadku gdy rynek nie reaguje na punkty czasowe popularnie określane jako CIT, mamy do czynienie z jedną i tą samą falą wyższego rzędu. Kiedy następuje jej koniec – i rynek zaczyna regularnie reagować na kolejne CIT-y mamy dowód na rozpoczęcie kolejnej fali.

    carolllllll

    4 września 2017 at 11:10

  30. Caroll do kogo pijesz ? 🙂

    stach00

    4 września 2017 at 14:45

    • Na pewno do twojego ulubionego trola.

      gandylc

      4 września 2017 at 18:57

  31. wsrod przesłanek które mogą wywołać korektę na rynkach dorzucam huragan irma, ktory zbliza sie do stanów -huragan 5 kategorii!

    marek kuzmicki (@marekkuz)

    5 września 2017 at 14:21

  32. W Stanach najpierw Harvey, teraz Irma. Harvey spowodował min. poważne straty przemysłu naftowego a nam przyniósł wyraźny wzrost cen paliw na stacjach benzynowych. Może Irma okaże się łagodniejsza w skutkach.

    gandylc

    5 września 2017 at 20:37

  33. KGHM. Za grosze. No może za kilkaset groszy. Jest taka koncepcja. Jak się Wam podoba?

    carolllllll

    6 września 2017 at 11:44

    • Mógłbyś jaśniej -jakiś split szykują? Pewnie ktoś się zastanawia jakiej sztuczki użyć żeby napędzić trochę ludzi do kupowania i zdjąć z rynku trochę grosza- może komuś z 500+ trochę zostanie- to kupi parę akcji.

      gandylc

      6 września 2017 at 12:29

      • Jaki split. Normalna analiza techniczna.

        carolllllll

        6 września 2017 at 13:11

        • W ruchu który się zacznie to owszem – pewnie cena KGHM zejdzie poniżej 10pln/akcja, ale trochę jeszcze wody Wisłą popłynie do tego momentu.

          gandylc

          7 września 2017 at 11:18

  34. normalnie istne tornado na rynkach 🙂 a mówiłem, że straszą i kupują to nie wodzowie bloga swoje jak mantra a rynek psikusa….

    3boista

    6 września 2017 at 21:42

    • Nic nie wiadomo, tak jak patrze na wykres to mi trochę za proste to by było żeby sp wyszło na nowy szczyt tak bez jakiegoś zamieszania

      stach00

      8 września 2017 at 17:24

  35. i gdzie ta burza nad florydą ? ja wiem karaiby spustoszone ale usa ? gdzie prorocy od korekt ? 🙂

    3boista

    11 września 2017 at 08:34

    • Namacalna przyczyna nie jest potrzebna, a korekta będzie – czekaj cierpliwie.Jakąś przyczynę po fakcie media dopasują – tym się nie kłopocz.

      gandylc

      11 września 2017 at 10:48

      • Na Florydzie to masakra jest zobacz na yt jakie tam dziwne anomalia są. Takie tornada to naturalnie chyba nie występują. Dla mnie to sztuczne jest i ktoś w tym palce maczał. Zresztą w dzisiejszych czasach ingerencja w pogode i zjawiska w niej występujące to nic nowego. Usa Chiny czy Rosja juz dawno mają na to patent. Potrafią np. Przegonić chmury żeby nie padało w danym miejscu. Jest wiele ciekawych dokumentów i artykułów na ten temat. Jeżeli rzeczywiście ta wichura była wywołana sztucznie to narazie nie wiem jaki ma mieć cel no i czy wpłynie na rynek to się okaże. Ja czekam i obserwuje ewentualnie jak nie index sp 500 to mam jeszcze jedna parę walut na oku i pewnie niebawem w coś wejde.

        stach00

        11 września 2017 at 11:52

  36. 3boista, widzę że bijesz do mnie- przypominam, że huragan wskazałem jaką jedną z przesłanek która MOŻE wywołać korektę, nie twierdziłem że tak będzie
    w nawiązaniu do tego co pisał caroll o khgm link do analizy Pana hehe, którego z pewnością gandy i songmun zna

    https://www.tradingview.com/chart/HG1!/zrL2cJDp-COPPER-after-two-years/

    i dodatkowo ta z 2015 roku
    https://www.tradingview.com/chart/HG1!/vJEEThFR-COPPER-Expanded-Flat-The-End-Of-Civilization-by-HeHe/

    w

    marek kuzmicki (@marekkuz)

    11 września 2017 at 13:50

    • Marek – te oznaczenia ruchu są bez sensu. Jeżeli to miałby być jakiś rodzaj flat to fala c musi być impulsem lub klinem. Jeżeli klinem, to tak narysowany ruch w dół mógłby zakończyć falę 1 klina, ale nie falę C.

      gandylc

      11 września 2017 at 14:28

      • Fala C we flat ma 5 możliwości kolego.

        profesor910

        11 września 2017 at 15:58

        • Fala c we flat to albo impuls albo klin – to co jest w linku jest bez sensu.

          gandylc

          11 września 2017 at 22:54

  37. „pijesz do mnie”

    marek kuzmicki (@marekkuz)

    11 września 2017 at 13:58

    • Jeden pije do Ciebie, drugi pije za Ciebie a jeszcze trzeci pije bo lubi 😉

      stach00

      11 września 2017 at 14:07

  38. a rynek wybiera zawsze tą o której fachowcy nie śnią pisać nawet na blogu i tak wkółko 🙂

    zbliżamy się do 2500 na sępiku a reszta może się zapić korektami i innymi omenami pierdołami itp…

    3boista

    11 września 2017 at 16:06

  39. Stachu jak zamykałeś S trzeba było brać L jak pisałem a Ty o wakacjach a na nich można też zarabiać wystarczyło postawić pozycję i czekać bez żadnego ryzyka bo jak nawijają i straszą to tylko markują spadki aby wybić w górę co widać. Zaufałeś gandiemu albo innym straszakom ? 🙂

    3boista

    11 września 2017 at 19:24

  40. Muszę przyznać,że sporo niedoszacowałem ruchu na sp500. Wygląda na to,że wyjdzie ciut nad szczyt.

    gandylc

    11 września 2017 at 22:56

    • gandy to samo napiszesz przy 2550 na sp 500 i to soon 🙂

      3boista

      12 września 2017 at 08:35

      • nie napiszę – ten ruch zaraz zawróci w dół, ale prawdopodobnie w okolicach 2500 , a nie jak myślałem 2482.Później dopiero zejście w rejon 2380.

        gandylc

        12 września 2017 at 09:07

  41. Nikomu nie zaufałem a w szczególności nie gandiemu ;). Gandy to dla mnie trol przecież ;p i to mój ulubiony

    stach00

    12 września 2017 at 08:20

    • no każdy robi po swojemu tylko ostatnio sporo wszędzie było, że spadami to spadli im w druga stronę na moją korzyść i tej mniejszości jakiej nie było ale na blogach zawsze wpisy większości to key do gry odwrotnej.

      3boista

      12 września 2017 at 08:36

    • Nie mam pojęcia skąd się biorą tacy ludzie. Wtopa za wtopą, a nieustannie wszystkich poucza. To źle. tamto źle, a sam w życiu nie narysował czegokolwiek co by się sprawdziło. Może tu jest inny problem. Medyczny. 😉

      carolllllll

      12 września 2017 at 10:19

  42. No tak często jest

    stach00

    12 września 2017 at 08:49

    • ja siedzę na prywatnym blogu w usa jak pisałem kiedyś i wiem na czym siedzi ulica na blogu i w statach i tam tylko markowanie w dół i trzepanie esek a stale w kanale w górę. W zasadzie można zarabiać i tu i tu ale wolę siedzieć spokojnie na L.

      3boista

      12 września 2017 at 08:51

  43. @ 3boista

    Co do struktury ruchu sp500 to ona się dla mnie nie zmieniła – według mojej oceny tworzy się dokładnie to co miało się utworzyć z tym,że nieco większe – przykładowo jeśli chodzi o wczorajsze wybicie to spodziewałem się wybicia w podobnym stylu, ale o połowę mniejszego . Powinno być jeszcze jedno wybicie ale wyraźnie słabsze od wczorajszego(około 0.65 x wczorajsze wybicie) i dopiero koniec ruchu w górę( pewnie w bliskiej okolicy 2500).

    gandylc

    12 września 2017 at 10:02

    • gandy nie będzie tak jak piszesz ewentualny ruch w dół po dotknięciu 2500 to korekcinka na doładowanie L gdzieś na 2480 i jazda na 2550 korekta retest 2500 i jazda na 2580 ja mam czas i moje zyski też. SL dla L moge nawet dać na 2300 nic nie zrobią bo ostatnio wszędzie tylko straszą kimami, huraganami, omenami i innymi pierdami a to już na 2420 pobujało i teraz tylko góra po ścianie strachu. Nie macie L bo je mało kto miał a z esek się zyski bierze ich od liku od miesiąca na rynku.

      3boista

      12 września 2017 at 16:17


Skomentuj

