NATURA BRAMY

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

Szukamy szczytu?

73 Komentarze

Dzisiejszy wpis będzie mieć mało tekstu, czego żałuję, bo miałbym sporo więcej do powiedzenia niż to, co napiszę. W głowie mam długi tekst, co z tego, jeśli czas nie dopisuje, więc skracam? 😦

Nie przedłużając, przejdźmy od razu do meritum.

Zacznijmy od razu z grubej rury, od aktualizacji wykresu francuskiego CAC40 z poprzedniego wpisu. Połączyłem tu 2 tamte wykresy – mój własny i tradera Delta3. Wnioski bardzo ciekawe:

cac40andrews

 

Różowe linie to główne linie „moich” Wideł Andrews’a. Linie pomarańczowe, to „połówkowe częstotliwości”, które już wtedy zauważył Delta3. Wygląda to na idealną symetrię. W sierpniu CAC40 spadł o jedną częstotliwość połówkową poniżej głównych Wideł, a teraz jest dokładnie jedną częstotliwość połówkową ponad głównymi Widłami, co zaznaczyłem strzałkami. Ciekaw jestem, czy to zadziała jako odwrócenie trendu? Szanse mamy spore, o czym jeszcze poniżej…

Widły niebieskie zaczynają się w dnie z 16.12.2014, a rozpięte są na ruchu z sierpnia 2015. Test mediany od dołu?

Również „najbliższy krewny” dla CAC40, czyli niemiecki indeks DAX jest w ciekawym technicznie miejscu:

DAXdaily

 

Moja rozpiska falowa sytuacji na CAC40. Ważna rzecz – fala c ma tu długość dokładnie 1.618 fali b. Miejsce, w którym obecnie znajdują się indeksy, jest coraz bardziej interesujące, prawda?

 

cac1618

Zresztą nie tylko w Europie. Poniżej moja rozpiska falowa indeksu S&P500, praktycznie identyczna z tym, co widać na CAC40. Tu dla odmiany c=1.618 ponad a :

SPX1618

 

 

a poniżej moja rozpiska fali c na 5 podfal w korekcie płaskiej na tym indeksie.

SPX335

W odróżnieniu od Nasdaq100 gdzie wciąż jeszcze pasowałby mi kolejny ciut wyższy szczyt od zeszłotygodniowego S&P500 pasuje mi na zakończone wzrosty.

Jeśli już jesteśmy przy Nasdaq100. Oczekiwałbym, że ci, którzy twierdzą, że od sierpnia 2015 mamy kolejną falę hossy w górę, podpowiedzą mi, jak rozpisać na Impuls poniższy fragment ruchu tego indeksu:

 

NDXnoimpulse

Ja tego nie potrafię bez naruszania reguły o nie zakrywaniu fal (overlapping rule), stąd nadal podtrzymuję moje stanowisko o szerokim ruchu bocznym, zaczętym na głównych indeksach w USA w maju – lipcu 2015 , ale może są takie Byki spośród Czytelników, którzy to umieją zrobić?

Podobno mamy mieć w USA „ścianę strachu” po której kurs będzie się wspinać ku nowym, historycznym szczytom. Fajnie, tylko gdzie jest ten strach w sytuacji, gdy odczyt AAII dwa tygodnie temu dał ledwie 20% Niedźwiedzi, a w zeszłym tygodniu jeszcze spadł do rekordowo niskiej wartości 18%?

http://www.aaii.com/sentimentsurvey

Patrząc na odczyty AAII widzę raczej coś odwrotnego: brak strachu, że spadnie! Po czym więc indeksy w USA mają się wspinać?

Na koniec rozpiska czasowa dla indeksu CAC40 w trybie dziennym, wskazująca na jutrzejszy dzień, jako bardzo ważny dla indeksu:

CAC40knots

 

Bardzo podobne odczyty wyskakują dla indeksów w USA (9-10.11), więc nie dublowałem tematu.

Przypomnienie:

55, 89 – liczby Fibonacci’ego

29, 199 – liczby Lucas’a

42, 138, 146, 236 pochodne od różnych potęg czy ważnych iloczynów/ilorazów współczynnika Fibonacci’ego (np. 0.236, 1.382 , 4.236 itd.)

Reasumując: podejrzewam, że indeksy są właśnie w fazie szukania swych szczytów ruchu, który zaczęły pod koniec sierpnia 2015, a który w wielu wypadkach przybrał formę korekty płaskiej odwróconej typu 3-3-5. Niektóre indeksy (S&P500?) prawdopodobnie już ten szczyt zrobiły, inne mają spore szanse go zrobić 9-10.11.15.

Co dalej? Spadki co najmniej do rejonu sierpniowych lub sierpniowo – wrześniowych den, ale tu liczyłbym się z wystąpieniem pod koniec roku tradycyjnego rajdu Św. Mikołaja tuż przed FEDem 16-17.12 a być może dopiero po nim, więc zejścia do tych poziomów oczekiwałbym już gdzieś po Nowym Roku, nie precyzując bardziej tego terminu.

I jeszcze coś. Nie badałem sprawy zbyt szczegółowo i nie zamieszczę wykresów, ale jakoś tak mi wychodzi, że Dollar Index future (DXY) będzie mieć spore problemy z wyjściem ponad 100-101 pkt. Podejrzewam, że tu również mamy obecnie boczny ruch płaski, podobnie jak na indeksach akcyjnych. Tu też dostajemy jako ciekawe miejsce datę 9-10.11.15.

I również na USD mamy obecnie bardzo przechylony w jedną stronę rynek: „wszyscy” chcą brać długie na USD, a skracanie Euro jawi się wielu jako temat samograj. Zbyt proste, by było prawdziwe? Zobaczymy 🙂

 

Odchodzą
Głęboko we mgle
Chryzantemy.

Sampu (1647-1732)

Written by songmun

8 listopada 2015 @ 16:12

Komentarze 73

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nie wiem czy wszystkim nie otwierały się obrazki z miniatur, tak, jak to działo się u mnie. Poprawiłem, wrzucając pełne rozmiary. To jakieś „udoskonalenie” WordPressa?

    songmun

    8 listopada 2015 at 17:17

  2. Zgadzam się z autorem, że szukamy szczytu. Choć nie wykluczam, że na SP500 będzie jeszcze jedna zagrywka w górę, aby dociągnąć wykres do poprzedniego maksa lub nawet go przekroczyć. Opieram to na tym, że fala 1-3 (różowe)to w rzeczywistości może być dopiero fala 1. Idąc dalej, dla mnie musi się ukształtować pewna platforma, z której wybicie nastąpi dołem, co uprawdopodobni wersję spadkową.

    pokonajrynek

    8 listopada 2015 at 18:37

  3. @ songmun

    Niestety ale fala C do dołu , którą zaznaczasz na indeksie sp-500 nie ma z impulsem nic wspólnego i choć oczywiście nasdaq 100 w tym przedziale, który zaznaczyłeś to wyraźna korekta to zastanawia mnie, że chcesz zmusić korektę na sp-500 do bycia impulsem? Poza tym poszukaj czy w punkcie w którym rozpoczłeś A do dołu na sp-500 kończy się jakaś struktura impulsowa lub klin lub contracting(expanding( triangle? Jeżeli nie to źle dobrałeś punkt zakończenia ruchu struktury wyższego rzędu i tyle w tym temacie.

    gandy

    8 listopada 2015 at 19:22

  4. Ciekawy wpis. Jednak nie znam przypadku żeby jakikolwiek poziom fibo powstrzymał fale na daxie czy sp500. Co oznacza, ze spodziewasz sie rajdu św Mikołaja ale uważasz, ze czeka nas zwrot w dół? Jedno albo drugie. Pozdrawiam

    Marcus

    8 listopada 2015 at 20:40

    • Rajd Św Mikołaja to każda grudniowa jazda w górę, niekoniecznie zaraz na nowe szczyty. W przypadku typowej hossy, (powiedzmy np. 1999 albo 2013 r) potrafi zacząć się jeszcze przed Thanksgiving (po którym płacone są roczne bonusy dla traderów, stąd często „wyciskali” oni wynik w tej okolicy), ale częściej jest to przełom listopada/grudnia.
      Jeśli nie ma hossy, rajd Św M. kończy się w okolicach końca roku i czegoś takiego oczekuję – podciągnięcia po FED do końcówki roku w ramach korekcyjnego odbicia w spadkach (strojenie okienek na zamknięcie roku)
      Rajd nie zdarza się w ogóle tylko w czasie silnej bessy (np jesień 2001). 2015 r. to nie jest ten przypadek więc jakiś rajd będzie, fundusze muszą poprawić ceny aktywów w księgach na koniec roku 🙂

      W tym roku nie sądzę, by rynki były odważne zacząć rajd już na długo przed FED, zbyt duże ryzyko, ale parę dni przed FEDem, dlaczego nie?

      Song Mun

      9 listopada 2015 at 09:48

  5. Cyt.
    „I również na USD mamy obecnie bardzo przechylony w jedną stronę rynek: „wszyscy” chcą brać długie na USD, a skracanie Euro jawi się wielu jako temat samograj. Zbyt proste, by było prawdziwe? Zobaczymy :-)”

    SongMun, jakby jednak grali dalej tego samograja z EUR to czy DAX nie czeka wyciąganie w górę jak od grudnia do kwietnia br.? Wtedy to była stała wspinaczka DAX w górę. Owszem wręcz nachalnie oczywiste, ale może, teraz to może być gra pod grudniowe posiedzenie FED i podwyżkę stóp.

    mala.czarna.65

    8 listopada 2015 at 23:06

  6. Powtorzylem pytanie z poprzedniego wpisu bo byc moze przeoczyles a bardzo jestem ciekaw Twojego zdania ??

    @Song Mun

    Mam pytanie, masz jakis pomysl dlaczego nasza gielda jest tak porazajaco slaba ??? Ja wiem ze surowce itd… ale to juz jest lekka przesada, najpier myslalem ze to efekt wyborow ale to trwa i trwa .. caly euroland idzie w gore niemal dzien w dzien a My w dol ??!!
    Przeciez to jest az nie do uwierzenia zebysmy wygrywali tylko z Ukraina czy Rosja ??

    Mialem takie piekne shorty i niestety zamknalem za wczesnie ale jak zobaczylem Cac >5000 i Dax >11000 to bylem niemal przekonany ze pojdziemy w gore a tu nawet w bok nie bylo tylko caly czas w dol jakby conajmniej wojna u nas sie toczyla …

    Spy

    9 listopada 2015 at 09:27

    • Dołączam sie do pytania. Ciężko to wyjaśniać taniejacymi surowcami, politykami, zagrożeniem podatkowym. Ok to wszystko ma wpływ ale to co wyprawia WIG20 naprawdę wygląda jakbyśmy byli druga Grecja. Są granice tej przeceny.

      borys

      9 listopada 2015 at 13:21

  7. Witam
    Jesteśmy nadal emerging market i nasz Wig 20 wygląda podobnie jak indeks obliczany dla krajów rozwijających się.
    Ponadto sprawa OFE, nie wiadomo czy już zakończona bo nie wiadomo co zrobi nowy rząd w tej sprawie, pomoże OFE czy zaszkodzi np. likwidując OFE.
    Nasz Wig 20 oparty jest głównie na bankach z jednej strony i na sektorze paliwowym, energetycznym i wydobywczym. Nie ma tego co zrównoważyć.
    Rynki nie lubią niepewności, a u nas bardzo mało wiadomo co zrobią politycy, komu zabiorą komu dadzą np. podatek od kopalin w KGHM lub opodatkowanie banków itd.

    Jacek

    9 listopada 2015 at 15:14

  8. Tak na oko to SP-500 powinien dotrzeć w okolice 2140 zanim zaczną się poważniejsze spadki.

    gandy

    9 listopada 2015 at 21:45

    • Tymczasem jesteśmy po małej korekcie, czas na atak wyznaczonych punktów zwrotnych zarówno na indeksach europejskich jak i sp500 wyznaczonych techniką magii.

      Prosta technika

      11 listopada 2015 at 05:43

  9. Byki powinny zerknąć na wykres AAPL i poważnie przemyśleć obraz, który powstał tam wczoraj….

    songmun

    11 listopada 2015 at 17:23

  10. polska i węgierska gielda zaczely sie rozjezdzac w maju .. wiec moze chodzic o banki

    kkk2

    14 listopada 2015 at 17:37

  11. Wygląda na to,że sp-500 chyba osiągnął minima w korekcie lub jeszcze odrobinkę je przebije.

    gandy

    14 listopada 2015 at 20:08

    • @gandy + Byki
      W ramach rozrywki zerknijcie sobie proszę na kilka akcji w USA: AAPL; INTC; AMGN .
      Jako dodatkową atrakcję, proponuję akcje firm handlu detalicznego dla szerszej publiki Macy’s (M), Walmart WMT i firmy handlowej „dla wyższej klasy średniej” czyli Nordstrom (JWN).
      Co się dzieje z gospodarką kraju, którego handel detaliczny leci w dół jak kamień? Zwłaszcza kraju, w którym prawie 70% PKB pochodzi od konsumenta?
      Czy to na pewno są warunki na hossę?

      Song Mun

      14 listopada 2015 at 21:23

      • @songmun

        Szczerze mówiąc to patrzenie na fundamenty nie daje możliwości właściwego uchwycenia chwili. Ja wolę dostrzegać porządek w chaosie – i to co napisałem to wynik szukania tego ukrytego porządku. Póki co wszystko idzie tak jak się spodziewam i myślę,że dalej pójdzie zgodnie z tym czego się spodziewam. Nastroje nie zmieniają się zgodnie z tym co sugerują obserwacje fundamentalne. Oczekiwać poważniejszych i szybkich spadków zacznę gdy sp-500 znajdzie się w okolicach 2140 choć nie spodziewam się wcale,że nastroje będą wtedy wyjątkowo optymistyczne – w końcówkach klinów kończących nastroje często nie są przesadnie ekstremalne 60%-70% optymizmu to wartość bardzo prawdopodobna w tym okresie -szok następuje po zakończeniu klina.
        Zauważ co się zaczęło dziać na sp-500 -wolumen wyraźnie wzrósł w porównaniu do dnia poprzedniego, a zakres zmian – spadku wyraźnie zmalał znak,że znaczny popyt pojawił się na rynku, a że falowo pasuje mi to co napisałem więc nic innego nie oczekuję.
        Czy można mnie nazwać bykiem gdy indeks sp-500 ciągle nie zakończył wzrostu w strukturze podstawowej? – powiedzmy mam byczo – niedźwiedzie spojrzenie. I tak będzie jeszcze jakieś dwa lata-potem zmieni się na wyraźnie niedźwiedzie.

        gandy

        14 listopada 2015 at 22:50

  12. w korekcie 5 fali licząc od dołka z 2011 r., tak ?

    oscylator

    14 listopada 2015 at 20:20

    • http://www.bankfotek.pl/view/1950843

      Myślałem o korekcie 1 fali klina – obecnie sp-500 według mojej oceny sytuacji rysuje 2 falę klina(patrz link) – nie wiem czy to będzie flat tak jak na rysunku czy tylko pierwsza część wyrysowanej flat jako double combination – jednak ta fala 2 powinna się zakończyć wyżej niż jej minimum.
      Od dołka z 2011 nie idzie impuls- co więcej cały ruch od minimów z 2009, a właściwie to znacznie wcześniej od końcówki 2008 roku jest elementem złożonej struktury korekcyjnej.

      gandy

      14 listopada 2015 at 23:23

  13. Spokojnie czekamy na dalszy rozwoj wypadkow.cały czas dj w portfelu + 2 dobrania.przyznam szczerze,ze wzrost nad 161% przekorczył oczekiwania bo pierwszy maluch brany był zaraz nad 161%.zrobili 2.2% nad zasieg i byłem deko w szoku,niespotykane.dax 150-170pk to sa amxy takich wyjsc ,,fw 70-80pk o sa dane historyczme.zerkamy co dalej ale sp nie powinen był oddac 2056-8 strefy w cenach zamkniecia.prawie”wszyscy” oczekuja/oczekiwali na cifke na 2000-20 i upup hm.czekamy …
    na fw jade z eskami od 25xx ,czekam na 1870-1940 tam wsparcia klasyczne,fibony,zasieg 161% z potencjalnym naruszeniem i moze po długich mcach zajme w koncu L na fw.ja to napisałem,az sam nie wierze;-))w kazdym badz razie jesli zejdziemy w podana strefe bede erkał L na odbicie jak duze to wyjdzie w praniu;-) czasu u mnie wiele ,jestem spekulantem pozycyjnym

    noob

    15 listopada 2015 at 09:56

  14. http://www.bankfotek.pl/view/1950536

    tak na szybko rys bez dodatkow

    noob

    15 listopada 2015 at 10:03

  15. Czas na korekcyjne odbicie w górę na rynkach (np. CAC40 będzie mieć dziś 144 sesję od swego szczytu z kwietnia 2015).
    Dzisiejsze poranne zachowanie kontraktów na Francuzów po paryskiej masakrze z piątku w nocy sugeruje niskie otwarcie kasowego i potem wyciąganie w górę. Ten tydzień powinien być w przewadze wzrostowy, z największą szansą na szczyt korekcyjnego odbicia w czwartek 19.11

    Song Mun

    16 listopada 2015 at 07:30

  16. @Song Mun

    A jak to widzisz w perspektywie dlugofalowej ?? Wcześniej pisałeś że można jeszcze liczyć na Rajd św. Mikołaja ale patrząc na sentyment rynkowy jakoś ciężko mi sobie to wyobrazic ?!

    Spy

    16 listopada 2015 at 08:53

    • @ Spy
      Długofalowo już raz się wypowiadałem. We wpisie pt „Francuski trójkąt”. Na razie nie widzę powodu do zmiany ówczesnych koncepcji. Nadal tak to powinno być.
      A Rajd? Będzie, spokojna głowa 🙂 Najpóźniej po FED, 16-17.12 🙂 , ale tylko w formie korekcyjnego odbicia.

      Song Mun

      16 listopada 2015 at 09:16

  17. @Song Mun

    Zle sie wyrazilem bo mialem na mysli okres do konca roku a napisalem dlugofalowo 🙂
    Szczerze mowiac albo teraz mamy pulapke na niedzwiedzi albo to wszystko jest zbyt oczywiste ?! Przeciez na takim WIG to naprawde nie widze w najbliszym miesiacu mozliwosci przejscia 2050 powiedzmy — no chyba ze wlasnie mnie zaskocza 🙂 Wydawac by sie moglo ze brac S i nie da sie stracic 🙂

    Spy

    16 listopada 2015 at 17:33

    • @ Spy
      Pułapka na Niedźwiedzie przy zaledwie 18% takowych na AAII 2 tygodnie temu? 🙂
      To była praktycznie najmniejsza ilość Niedźwiedzi w tym roku! Już samo to powinno zapalić czerwoną lampkę ostrzegawczą w głowie każdego Byka, bo to znaczyło, że było się w mocno dominującej większości tych, którzy nie wierzą w spadki!
      W zeszłym tygodniu (11.11) liczba Niedźwiedzi wzrosła do 23% a średnia wieloletnia to 30%, więc nadal mocno poniżej. Pułapki na Niedźwiedzia powstają wtedy, gdy Niedźwiedzi jest dużo, a nie mało.
      W efekcie Niedźwiedzie tratują się, kupując na wyprzodki tę skromną podaż na rynku, by zamknąć krótkie i mamy short squeeze. Ale musi ich być dużo, by zjawisko tratowania się zadziałało!!!

      Co do Rajdu. Rajd nie pojawia się tylko w latach silnej bessy – wtedy fundusze pod koniec roku myślą jak uciec z pozycji, a nie jak poprawić cenę posiadanych aktywów. W każdym innym przypadku jakiś Rajd jest.
      Teraz też będzie, najprawdopodobniej po FED (16-17.12), a może dno przed rajdem to będą okolice 11-15.12.
      Po FED, obojętne czy stopy w górę czy nie, problem, pod który toczy się gra zniknie, przynajmniej na chwilę, do momentu kolejnego posiedzenia, już w 2016.
      To wystarczy, by wyciągnąć korekcyjnie ceny akcji po to, by pokazać nabywcom, że wartość jednostek uczestnictwa w funduszu na koniec roku była lepsza, prawda?

      songmun

      16 listopada 2015 at 21:37

  18. @Song Mun

    To prawda ze zawsze jak sentyment jest rekordowy w jakimś kierunku to rynek idzie odwrotnie i wielokrotnie już to obserwowałem. Tylko teraz pytanie bo mówimy o sentymencie za oceanem a ja pisałem trochę bardziej lokalnie … O ile nie miałem takiej odwagi shorcić stany czy Europe to u nas praktycznie cud moze przeszkodzić w zarabianiu ?! Jeśli ktoś ma wątpliwosci to wystarczy wziać w dłuższej perpektywie ostatnie 5 lat gdzie wszędzie (Dax, Cac czy SPX) zrobiono ponad 100% a u nas jesteśmy niżej niż w 2011r.
    W krótszym czasie ostatni miesiąc to też jest tragedia dla naszego rynku — dlatego też uważam że nawet rajd sw. Mikołaja może do nas nie dotrzeć bo jesteśmy tak słabi że kilkukrotnie tylko ogarnięta wojną Ukraina mogła z nami rywalizować…

    Ciekaw jestem ile taki rajd i korekcyjne odbicie może potrwać bo pamiętam ktoregoś roku jak posprzedawałem wszystko co w longu na początku stycznia a rynek mi zrobił psikusa i własnie styczeń był mega byczy ?!

    Spy

    17 listopada 2015 at 09:43

  19. @Song Mun

    Kilka lat temu rozmawialismy na innym portalu (stockwatch) nie tylko we dwoch ale w szerszym gronie na temat Baltic Dry Index i nie pameitam jakie bylo Twoje zdanie ale wiem że opinie byly rozne … Ja stałem pośrodku sporu ale uwazam ze nie wolno zbytnio bagatelizowac tego wskaznika a wlasnie osiagnal on swoje historyczne dno . Dlaczego o tym pisze … ano dlatego ze o ile jestem w stanie znow sie z Toba zgodzic co do prognoz krotko i srednio terminowych o tyle uwazam ze czeka nas bessa wieksza niz za zcasow Lehmana … i dopiero wtedy pocztake tejze hossy o ktorej pisales

    Spy

    19 listopada 2015 at 19:26

  20. Prawdopodobnie dno drugiej podfali klina kończącego mamy już za sobą, Spodziewałem się w drugiej podfali w formie flat ale prawdopodobnie mamy elongated flat z falą c w postaci rozszerzającego się klina kończącego choć na razie całkowitej pewności jeszcze nie ma. Co w 3 fali w takim przypadku? Ano niewątpliwie musi się powoli rozwijać.

    http://www.bankfotek.pl/view/1952272

    gandy

    19 listopada 2015 at 22:07

  21. witam. Songmun jakie widzisz dalsze ruchy na indeksach?

    gutek

    26 listopada 2015 at 11:32

  22. @ gutek

    1. Jesteśmy w potężnym boczniaku, który trochę potrwa – tu nie zmieniam zdania, zarówno co do USA jak i Eurozony. Ewentualne drobne wyłamania na części indeksów (np. BEL20 Belgia?)ponad tegoroczne szczyty będą pułapkami na Byka.

    2. Rynek okazał się nieco silniejszy, niż się spodziewałem – sądziłem, że DAX będzie się huśtał pod luką 11150-11280 do końca roku, na razie ją zamknął, więcej o DAX niżej.

    3. SPX i amerykańskie indeksy większość wzrostów mają za sobą, ale i tu są dość spore szanse na dojście do 2120-2140 (SPX) jeśli tylko wyłamie się powyżej szczytu z początku XI’15. Na dużych indeksach w USA powinniśmy mieć teraz identyczne w stylu jazdy, jak na SPX czy DJIA w kwietniu – lipcu’15. Taka szarpanina, wyglądająca na wykresie na rysowanie przypadkowej linii przez dziecko, poniżej poziomów marcowo – lipcowych szczytów. Rynek bardziej dla daytraderów .
    Ruszył wreszcie opóźniony Russell 2000, który stał się teraz najsilniejszym indeksem w USA. On jest teraz zdecydowanie ciekawszy

    4 Dziś 27.11 indeksy powinny dostać 2-3 dniową cofkę, która pociągnie także rynki Eurozony (DAX ma dziś 162 sesję od szczytu z kwietnia. Powinien na tym tle mieć dziś mieć mały top a potem korekta do ok 11050-11150?. 2-3 grudnia powinnien być dołek tej korekty) – pretekstem słabe szacunki handlu w Black Friday albo bezrobotni?

    5 Indeksy Eurozony są w tej chwili silniejsze – nawet słabiutki hiszpański IBEX35 próbuje wyskoczyć górą ze swoich wideł (przyczyną obiecanki Draghi’ego) DAX po tej korekcie powinien wyciągnąć do okolic 11600-11900.

    6. Do końca roku już raczej nie zobaczymy większych spadków. DAX daje bardzo ładny węzeł czasowy na koniec roku/pierwszy tydzień stycznia, możliwe że wtedy będzie końcowy szczyt. Wariant 2 – szczyt na okolice FED (16-17.12 tu też ciekawe czasówki) i testujące podciągnięcie do przełomu 2015/2016.

    7 Nowy Rok pod znakiem Niedźwiedzia przez co najmniej kilka miesięcy, sprowadzający indeksy co najmniej do minimów z sierpnia-września’15, wiele indeksów poniżej.

    Song Mun

    27 listopada 2015 at 12:09

    • Witam,

      Biorąc pod uwagę opisywane przez Pana okresy czasowe, to czy dopuszcza Pan możliwość wystąpienia lokalnych szczytów na DAX i S&P w dniach 2-3 grudnia, po czym rozpoczęłaby się korekta do 17-go grudnia i następnie Rajd Świętego Mikołaja co najmniej do końca roku? Czy wg Pana taka opcja może mieć miejsce?

      Pozdrawiam
      Artur

      Artur

      1 grudnia 2015 at 16:36

      • Dzisiejsze zachowanie DAX’a wskazuje, że 2-4.12 będzie raczej lokalny dołek, niż lokalna górka

        songmun

        1 grudnia 2015 at 18:26

  23. A co wobec tego z WIGiem? Zapewne przełamie dziś kolejne ważne wsparcie czyli średnią 200-sesyjną na tygodniowym. Brak jakiejkolwiek reakcji na pozytywne zachowania innych giełd. Docisk podaży wydaje się nie mieć końca.

    groomit

    27 listopada 2015 at 15:28

    • @song mun

      Dołączam się do pytania kolegi odnośnie naszego WIG 20 ?? Nieprawdopodobna słabość naszego parkietu jest dla mnie tak zaskakująca ze od jakiegoś czasu śledzę go niemalże w celach edukacyjnych. Juz niejeden analityk się załamał jak to możliwe. .. tak jak kiedyś pisałem zachowujemy się niczym kraj ogarnięty wojna …

      Spy

      27 listopada 2015 at 15:40

      • Aha jeszcze jedno — pomyśleć że kiedyś nasza korelacja z Dax wynosiła 90%

        Spy

        27 listopada 2015 at 15:42

      • hehe smieszne sa uwagi typu „kiedys to bylo tak i tak…. jak korelacja z dax, poaptrz lata 90, nie bylo zadnej korelacji. jezeli jakis analityk sie zalamal zachowaniem w20 tzn ze jest analitykiem-amatorem domoroslym. patrzac na wykres w20 to chleba z tej maki nie bedzie, i nie ma co sie ogladac na DM bo oni sa w innej fazie inne zasoby inna sytuacja gospodarcza. w20 dyskontuje przyszlosc, i sie nie dziwie, a przecena bankow i spolek surowcowych to nie dzialanie nowego rzadu, a problemow tego sektora, ktore jak nie zostana rozwiazane, to polska gielda i kraj wroca sie o pare dekad wstecz. pozdro

        xxxvvbb

        27 listopada 2015 at 19:45

    • Myślę nad większym wpisem o WIG20 (chyba razem z WIG??), dlatego nie chciałbym się rozdrabniać na odpowiedzi do komentarzy

      songmun

      1 grudnia 2015 at 18:27

      • Kiedy się można spodziewać tegoż wpisu?

        hossafan

        6 grudnia 2015 at 06:43

  24. Może pod to warto zagrać na naszym WIG20?
    http://www.bankfotek.pl/view/1956083

    karnak

    2 grudnia 2015 at 13:47

  25. Zbliżające się na wig 20 odreagowanie powinno być dość gwałtowne i sięgnąć okolic 2300. Potem pogłębienie spadków i dopiero szansa na sensowne wzrosty powiedzmy od 1700 do 2700.A potem dłuższa jazda w dół.
    Falowo ostatni trend spadkowy na pewno nie jest impulsem – pasuje to co widać w linku, ale póki co nie tylko.Jeśli tak to się zakończy jak na rysunku i 5 fala klina kończącego w ostatniej strukturze korekcyjnej byłaby trójkątem to będzie niezłe zamieszanie.

    http://www.bankfotek.pl/view/1956287

    gandy

    3 grudnia 2015 at 00:24

    • @gandy
      Wygląda to dość prawdopodobnie ale jakoś wizja 2300 na WIG nie przychodzi mi do głowy widząc jak nasz indeks zachowuje się przy relatywnie mocnych rynkach eurolandu

      Spy

      3 grudnia 2015 at 10:28

  26. Wyjątkowo ciekawie jest teraz na Dollar Index Future, którego wczorajszy podskok do poziomu 100,51 ma szanse okazać się dość ważnym szczytem na tym instrumencie (o ile dziś, dzięki Mario Draghi’emu nie dojdzie do wyjścia DXY powyżej tej wartości, na co są nadal bardzo duże szanse).
    Ruch na DXY od sierpniowego dna wykonał obrót o kąt 26 200 stopni (pochodna 2.618) Ganna w ujęciu czasowym. Mamy więc możliwość, że to jest ważny szczyt.
    Na razie sprawa otwarta, ale zastanwiające są obawy DXY do wyjścia ponad wczorajszy max.
    Wcale mnie nie zdziwi, jeśli Draghi „coś” da rynkom, ale to „coś” to będzie nieco za mało, co rozczaruje rynek walutowy, a być może nie tylko walutowy

    Song Mun

    3 grudnia 2015 at 12:29

    • Gratulacje za trafną ocenę sytuacji. Na rynku walut widocza jest gra pod dane, więc jak się okazuje węzły czasowe mają znaczenie.

      Cris

      5 grudnia 2015 at 17:00

  27. Jakby dal wiecej to i tak by bylo za malo , rynkiem rzadzi spekulacja ktora powoduje takie a nie inne ruchy.
    Przemyslalem jeszcze to 2300 na wig20 i wydaje sie malo prawdopodobne w ciagu najblizszego odreagowania ale kto tam wie teraz co sie moze wydarzyc …

    Spy

    3 grudnia 2015 at 16:45

  28. SP-500 – chyba jednak ciągle 2 podfala klina kończącego w realizacji, a nie trzecia.

    gandy

    6 grudnia 2015 at 12:03

  29. Chyba ten 2-4.12 to nie byl dolek na indeksach a rajd sw.Mikolaja wydaje sie byc odwolany — nie mowie oczywiscie o jakis tam 2 dniowych wzrostach

    Spy

    8 grudnia 2015 at 10:51

    • @Spy

      Chyba nie masz racji – rajd świętego Mikołaja w realizacji i choć marny to jest i nie wygląda na to by miał się skończyć przed końcem roku.

      gandy

      8 grudnia 2015 at 17:29

    • Na WIG20 takie klepanie w twarz przez podaż będzie trwało do 18 grudnia. Ktoś z dużym kapitałem za dużo przez 3 miesiące władował w shorty i teraz nie wyszedłby bez radykalnego poderwania rynku.

      komodit

      8 grudnia 2015 at 20:46

      • Wystarczy zrollować na serie marcowa.. i nawet nie bdziesz wiedzial. Zamykajac stara i otwierajac nowa lop niezmienny miszczu.

        Słoik

        9 grudnia 2015 at 15:40

  30. @gandy

    W realizacji ??? Chyba nie mowisz o naszym bananie bo tutaj jest lepsza rzez niz za Lehmana ?! Odnosilem sie bardziej do tego wpisu w ktorym prognozowales gwaltowne odreagowanie do poziomu 2300

    Spy

    9 grudnia 2015 at 10:20

    • @Spy

      Sądziłem,że masz na myśli SP-500.

      gandy

      9 grudnia 2015 at 17:40

  31. Czy uważa Pan nadal, że w tym roku wystąpi rajd Świętego Mikołaja? Z technicznego punktu widzenia wydaje się to chyba mało prawdopodobne. Wszystko w rękach FED.

    Pozdrawiam
    Artur

    Artur

    10 grudnia 2015 at 21:03

    • @ Artur

      Zerknij na grudnie z lat ubiegłych. Zazwyczaj gdzieś plus minus ok. połowy grudnia następował spadkowy przerywnik.
      W tym roku ten rajd będzie słabszy a w Europie Zach na większości indeksów ograniczy się do wykreślenia fal 2 lub b, ale będzie. W USA może Nasdaq100 nawet zrobi nowy, ciut wyższy od niedawnego szczyt (ale raczej poniżej 4813 pkt – szczytu wszechczasów tego indeksu)?
      Dlaczego zarządzający funduszami mieliby nagle zmienić swój obyczaj podciągania kursów na posiadanych aktywach, by poprawić księgowo wykony? 🙂
      Ja mocno wierzę w zarządzających i ich miłość do bonusów rocznych:-)

      A co do FED, podejrzewam że cokolwiek zrobi w obecnej sytuacji, rynek zareaguje wzrostami. Skrajne wyprzedanie polskiego rynku (np. akcje energetyki!) wskazuje na gotowość do odbicia. Polskie akcje miałyby rosnąć pod koniec roku (korekcyjnie oczywiście) a reszta świata spadać? W teorii możliwe, ale jak z prawdopodobieństwem w praktyce?

      Song Mun

      11 grudnia 2015 at 07:50

      • @ Artur
        PS. Prawdziwe problemy zobaczymy w styczniu 2016…

        Song Mun

        11 grudnia 2015 at 07:53

  32. U nas czy na Zachodzie?

    oscylator

    11 grudnia 2015 at 08:03

  33. @song Mun

    Mam w sumie takie 3 krotkie pytania :
    1) Czy ten obszerny wpis na temat WIG20 pojawi sie jeszcze przed świetami bo nie ukrywam ze pewnie jak sporo z nas jestem ciekawy Twoich przemyslen ??
    2) Czy myslisz ze korelacja Wig20 zalozmy z Dax w srednim terminie (pol roku przykladowo) bedzie wygladala tak ze niemal na 100% bedziemy od nich slabsi
    3) Czy planujesz albo masz juz teraz gotowa odpowiedz na temat rynku ropy ktory przez zblizanie sie do wieloletnich minimow staje sie ciekawa okazja do obserwacji

    Dzieki bardzo 🙂

    Spy

    11 grudnia 2015 at 09:59

    • @ Spy

      1. Nie dam rady w tym roku. Styczeń 2016 chyba około 3 króli

      2 Nie wiem

      3. W sierpniu wrzuciłem coś takiego na TT na temat ropy

      Ta linia za parę lat. Na razie podejrzewam, że minimum z 2008/09 powinno się obronić – zbyt wiele opinii ostatnio czytam o dnie w okolicach 10-20 USd/barr 🙂

      songmun

      11 grudnia 2015 at 18:33

  34. dj 16700,sp 196x,dax 9900,fw 1690-1730 i odbicie,niezmiennie obstawiam ze szczyt na jankach za nami,99% anali i eliotowcow widzi nowe maxy

    noob

    11 grudnia 2015 at 17:10

    • noob ja tam widzę nowe maksy.

      karnak

      12 grudnia 2015 at 16:52

      • Karnak
        jak prawieee wszyscy,ja nie.zerkamy

        noob

        13 grudnia 2015 at 17:55

  35. http://www.bankfotek.pl/image/1958882

    Wygląda na to,że niestety, ale klina kończącego nie ma – szkoda. Pozostaje wobec tego tylko to rozwiązanie. Podfala a trójkąta w ostatniej swojej strukturze zawierała jako z_ elongated flat, które to korekty występują wyłącznie w klinach lub trójkątach – klin mimo,że bardziej mi pasujący jest już prawie wyeliminowany-stąd ta opcja staje się bardziej prawdopodobna.

    gandy

    12 grudnia 2015 at 20:53

  36. Na 100% wersja z klinem na sp-500 odpadnie gdy indeks zejdzie poniżej 1995. W chwili obecnej nadal możliwa choć w takim wypadku w realizacji podfala 1 klina – nie 2 czy 3.

    gandy

    12 grudnia 2015 at 21:30

  37. Struktura na MDAX od kwietnia 2015 do chwili obecnej jest bardzo podobna do tej na DAX w 1987 roku tuż przed krachem. Na świecy tygodniowej to bardzo ładnie wygląda.

    M24

    13 grudnia 2015 at 10:51

  38. Sprawdziłem wszystkie niższego rzędu podfale na sp-500 co przekonało mnie,że jednak klin jest realizowany. Problem leży tylko w tym czy obecnie rozwija się podfala 2 czy 1. Na razie obie możliwości są w grze z lekkim wskazaniem na podfalę 2. Czyli jednak osobiście skłaniam się do tego,że nowe maksy przed nami zanim w miarę porządnies łupnie.

    gandy

    13 grudnia 2015 at 21:22

  39. Moim zdaniem rynki zaczną rajd na nowe szczyty może otrzemy się jeszcze na S&P o 1993 a potem prościutko na 2174

    Marky

    15 grudnia 2015 at 00:15

    • 2174 – nie sądzę by ta wartość była obecnie osiągalna ale 2140 może nawet 2150(tu już raczej nie sądzę) przed zanurkowaniem o co najmniej 150 punktów może osiągnąć. Do zanegowania klina zabrakło jakieś dwa punkty – na rysunku linia, której przekroczenia nie oczekiwałem i nie doszło do tego chociaż myślałem,że ruch w dół zatrzyma się trochę wyżej – prawdopodobnie druga fala klina w realizacji.

      http://www.bankfotek.pl/view/1959501

      gandy

      15 grudnia 2015 at 17:06

  40. sp mialo magnes na 53,krol zrobił min ktore wzywało,zerkamy co dalej
    http://www.bankfotek.pl/view/1959535

    noob

    15 grudnia 2015 at 19:12

  41. obecnie 2024 dla sp jest magnesem

    noob

    15 grudnia 2015 at 21:31

  42. Wlasnie spojrzalem sobie na notowania ropy i maly szok … Brent jest najblizej Crude od niepamietnych czasow — czym to jest spowodowane ??

    Spy

    16 grudnia 2015 at 12:24

  43. @Marky

    Zobaczymy.Według mnie ruch sp-500 dotrze w 3 fali klina do 2130 może 2140(jeśli to ledwo ledwo). Obecnie w realizacji 2 fala klina, a ściślej druga struktura korekcyjna w podwójnej kombinacji – trójkąt symetryczny – podfala chyba już c w realizacji.W 5 fali klina dla mnie maksimum osiągalne to 2150. Potem ostry impuls do dołu. (Co najmniej 150 punktów zniesione).

    gandy

    17 grudnia 2015 at 22:29


Dodaj odpowiedź do Słoik Anuluj pisanie odpowiedzi