NATURA BRAMY

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

Płaska 335

82 Komentarze

Witam. Już po powrocie z krótkiego wyjazdu. Ze świeżą głową:-)

No to nie przewlekajmy tych wstępów i do dzieła.

Zacznijmy od brytyjskiego FTSE100

Moim zdaniem sytuacja na indeksie wygląda tak:

FTSE100daily

FTSE100 ciągnie w kierunku apeksu trójkąta, tuż nad którym znajduje się 200-sesyjna średnia (200SMA) po to, by dotknąć ten rejon od spodu i ostatecznie zawrócić. Poziomy apeksów (punktów zbieżności linii, wyznaczających trójkąt) dość często działają jak magnesy, przyciągające ruch.

W nieco szerszym spojrzeniu falowym obraz dla FTSE100 wyglądałby tak:

FTSE100wave

Spadek kwiecień-sierpień 2015 byłby jedną zamkniętą strukturą a-b-c (pomarańczowe duże litery), z trójkątem abcde w pozycji fali B pomarańczowej. Wszystko, co dzieje się od końcówki sierpnia, byłoby w tym układzie kontrą typu a-b-c do tamtego ruchu.

Ostatnim razem, chyba tylko w komentarzach, napisałem, ze bardzo lubię pracować na francuskim indeksie CAC40, który przynajmniej dla mnie jest dużo bardziej „techniczny”, niż o wiele popularniejszy niemiecki DAX. Pora pokazać na przykładzie, co konkretnie mam na myśli. Oto dzienny wykres CAC40:

CAC40andrews

Falowo układ bardzo podobny do pokazanego wcześniej na FTSE100. Proszę zauważyć, jak ładnie indeks CAC40 jest stopniowo prowadzony przez śliwkowe Widły Andrews’a (niebieskie cyferki ze strzałkami) – to jest właśnie przykład tego, co miałem na myśli mówiąc o „techniczności” indeksu CAC40:

1. Indeks w końcowym, panicznym ruchu przekracza dolną równoległą Wideł i rozpoczyna korektę dotychczasowych spadków

2. Dwukrotny negatywny test mediany (linii środkowej Wideł). Za pierwszym razem z jej przekroczeniem, za drugim już tylko z dotknięciem od spodu.

3. Test dna z końcówki sierpnia, tym razem idealnie zatrzymany na dolnej równoległej Wideł.

4. Wybicie „z marszu” ponad medianę, potwierdzone dodatkowo tym, że minimum kolejnej sesji powstało idealnie na medianie → obrona zdobytego terytorium

5. „Nawrotka” w kierunku przełamanej mediany, bardzo częste zachowanie po przełamaniu mediany Wideł.

Bardzo logicznym następstwem tej sytuacji powinno teraz być podejście do górnej równoległej Wideł.

Andrews uczył, ze w sytuacji tak dynamicznego wyjścia ponad medianę, mamy 80% prawdopodobieństwo, że kurs powinien dotrzeć do górnej równoległej Wideł, co też zaznaczyłem na powyższym wykresie. Podobnie jak w przypadku FTSE100, CAC40 docierałby więc do rejonu 200SMA od spodu.

Całkiem możliwe, że stanie się to w formie przestrzelenia tym razem ku górze, górnej równoległej Wideł (symetria zachowań), a całe szczytowanie przybierze podobny kształt, jak w punkcie 2 na wykresie w rejonie mediany, czyli pierwszy szczyt – przestrzeliwuje, drugi, niższy, będący wtórnym testem pierwszego, dotyka linii mediany. Schemat ten zaznaczyłem niebieską łamaną linią na wykresie.

Od czasu do czasu, gdy znajdę coś ciekawego z użyciem Wideł Andrews’a, zdarza mi się o tym dyskutować na Twitterze z angielskim traderem Delta3 (@Delta_Three), specjalizującym się w tradingu z wykorzystaniem Wideł, głównie na Forex. Bardzo mu się powyższy wykres spodobał, ale w odpowiedzi podrzucił mi nieco inną, alternatywną interpretację, która na dzień dzisiejszy (20.10.2015 r. okolice południa) jest absolutnie nie do wykluczenia. Przy okazji przypomniał o konieczności patrzenia na linie środkowe Wideł, które ja sam dla siebie nazywam „częstotliwościami połówkowymi”. Pozwolę sobie poniżej zamieścić ten jego wykres kontraktu futures na indeks CAC40, przede wszystkim ze względu na jego walory edukacyjne dla tych, którzy uczą się posługiwać się Widłami Andrews’a w swych analizach. Przepraszam za nie najlepszą jakość (kopie z Twittera w większości wypadków tak mają), ale najważniejsze rzeczy są czytelne:

Delta3onCAC

To, co się działo w punkcie 1 mojego wykresu nie jest niczym innym, jak dotarciem do częstotliwości połówkowej poniżej głównych Wideł Andrewsa. Na zasadzie symetrii wczorajszy szczyt (kończący ruch?) byłby dotknięciem „częstotliwości połówkowej” pomiędzy medianą i górną linią Wideł.

Dylemat wyboru między powyższymi wersjami, który sam się już wkrótce rozwiąże, sprowadza się w istocie do wybrania jednego z 2 oznaczeń falowych korekty płaskiej typu 3-3-5 (pomarańczowe ABC, stąd tytuł), które przedstawiłem na wykresie poniżej:

CAC40hourly

Jeśli prawidłowe jest oznaczenie fiołkowe, to szczyt mieliśmy wczoraj, jeśli wersja fiołkowo – czerwona, to szczyt ciągle przed nami.

Osobiście skłaniam się bardziej ku wersji czerwono – fiołkowej, ale tak, jak napisałem, na dziś nie mogę wykluczyć wersji alternatywnej z wykresu Delta3.

Układy czasowe tym razem nie są zbyt pomocne, gdyż w układzie tygodniowym wskazują zarówno na obecny, jak i następny tydzień, choć jest tu jedna frapująca sprawa- najbliższe posiedzenie FED, które odbędzie się 27-28.10.2015 r. znowu wypada w interesującym czasowo punkcie: dla indeksu CAC40 27.10 to będzie 262 sesja, licząc od ważnego dna z października 2014 r, dla amerykańskich indeksów drugi dzień posiedzenia będzie 261 sesją od tego dna.

Szczerze podziwiam zdolność FED do wybierania terminów posiedzeń w ważnych punktach czasowych 🙂

Jeśli rynek wybierze moją wersję, to jest prawdopodobne, że powinniśmy mieć w okolicach posiedzenia FED szczyt, kończący ruch w górę. Przeciw alternatywie Delta3 zdaje się przemawiać m.in. to, że fundusze uznały, że FED wskutek złych danych wycofał się z idei podwyżki stóp, stąd to ciągnięcie rynków w górę.

W takim układzie trudno oczekiwać rozpoczęcia spadków już przed posiedzeniem, a tego wymagałby wariant Delta3, ale do końca nie mogę tego wariantu wykluczyć.

To tyle po powrocie.

Post Scriptum:

  1. Jest możliwe, że w przypadku wyboru przez rynek „mojego wariantu” rozwoju sytuacji na CAC40, ze względu na swoją siłę, amerykański indeks Nasdaq100 będzie testować lipcowy szczyt, dla reszty głównych indeksów w USA strefa wyznaczana przez 200SMA i 78,6% zniesienie wcześniejszych spadków (np. dla S&P500 strefa 2060-2080) powinna być wystarczająco silnym oporem, by zatrzymać dalszy marsz w górę. Oczywiście sprawa praktycznie nieaktualna, jeśli to wariant alternatywny Delta3 (powiedzmy: szczyt w obecnym tygodniu) jest grany.
  2. Korekta płaska 3-3-5 zdaje się również od sierpnia 2015 rozgrywać na indeksie S&P500
  3. Stan wykresów na 20.10.2015  godziny ranne po otwarciu rynków. Tekst – około południa tego dnia.

Czemu tak różne
wspomnienia niosą zwiewne
kwiaty wiśniowe

Basho (z dziennika Oinikki, 1688)

 

Written by songmun

20 października 2015 @ 15:54

Komentarze 82

Subscribe to comments with RSS.

  1. witam,sp domknelo dzis luke,moze to juz „to” choc raczej nie ,jak cos 1=5 fali 2046 lub wyzej nawet 206x a potem nowe minima

    noob

    20 października 2015 at 21:55

  2. @SM

    Jeśli chodzi o indeks brytyjski to dwa poważne mankamenty tego oznaczenia falowego wszystko psują . Jeśli chodzi o trójkąt w fali B to na prostych tworzących ten trójkąt kończą się a,b,c,d oraz chyba e również-chyba że źle patrzę? Druga sprawa to wybicie z takiego trójkąta -nie za duże według ciebie? Zrozumiałbym gdyby to był running triangle – obie tworzące nachylone do dołu,ale to nie ten przypadek.

    gandy

    20 października 2015 at 22:13

    • @ Gandy

      1. Nie ma 3 punktów styku od góry – e nie dochodzi
      2. Uważasz, że mniej niż 2,618 x najdłuższa fala (czyli b) to już za dużo?

      songmun

      20 października 2015 at 22:37

      • Tak -dla takiego trójkąta to za dużo. Gdyby to był running triangle to mogłoby być. Jeżeli e nie dochodzi to osobiście podzieliłbym wybicie w dół na dwie części i pierwszą potraktowałbym jako impuls i koniec w tym momencie pierwszego zigzaga gdzieś w okolicy połowy ruchu i jednocześnie w tym samym mniej więcej miejscu początek drugiej struktury korekcyjnej w double combination. Niestety ale fale x czasami są praktycznie niewidoczne.

        gandy

        21 października 2015 at 08:30

  3. @Hubert czy możesz wrzucić aktualizacje odczytów z oscylatorow które publikował w poprzednim wpisie – zbliżamy się do „okna weryfikacji”

    Szak

    21 października 2015 at 07:16

  4. Fajny wpis może być ciekawie. Obecnie też mi bliżej wersji że kluczem będzie posiedzenie FEDu i decyzja która może zaskoczyć rynki. Fundusze dają na podwyżkę stóp może 15%

    Lukasz

    21 października 2015 at 08:38

  5. Jeszcze jeden element tu nie pasuje – ruch dojściowy do tego trójkąta jest korekcyjny co zaznaczyłem w linku czyli to co wyżej napisałem to też nie będzie w takiej sytuacji właściwe- wnioski na rysunku.

    http://bankfotek.pl/view/1943691

    gandy

    21 października 2015 at 09:04

  6. http://zapodaj.net/dc9f380d4ee91.png.html

    Ten expanding triangle na sp500 powinien być większy, a tam gdzie go wcześniej narysowałem to go niestety nie było co po pewnym czasie zauważyłem

    gandy

    21 października 2015 at 18:56

  7. s zaczepne na dj tu albo 150-80 pk wyzej sp zrobil 2046 5=1

    noob

    22 października 2015 at 17:36

  8. http://www.bankfotek.pl/view/1944194

    3 fala klina zakończona ? – może i tak.

    gandy

    22 października 2015 at 19:27

  9. No to na DAX zmiotło dużo S teoretycznie powinno być teraz coś do ugrania na S ale ECB zamieszało. Myślicie że efekt Dragiego utrzyma się dłużej na DAX czy jednak jeszcze zagoszczą spadki ? Pozdro

    luki

    22 października 2015 at 19:30

  10. sp-500 -chyba dopiero trójkąt zakończy podfalę e w expanding triangle i zacznie się pewne czwórka w klinie.

    http://www.bankfotek.pl/view/1944241

    gandy

    22 października 2015 at 21:17

  11. http://www.bankfotek.pl/view/1944245
    niedugo cofka minimum,ogolnie wybicie 2060-5sp to nowe maxy wezwa

    noob

    22 października 2015 at 21:27

    • @ noob

      O których maksach myślisz? Bo ja osobiście widziałbym zakończenie całości tego ruchu w górę w okolicach 2100 – potem impuls w dół zniesie jakieś 70% wzrostów i dopiero po następnym ruchu w górę powinny puścić maksy.

      gandy

      22 października 2015 at 22:09

  12. o 2135….pewnie masz na mysli ruch w gore 2110-15,cofka na 1950-70 i dalej up,…tu chodzi o wyjscie nad poziom 206x,jak to zrobia to powinni 2135 rozmienic wczesniej czy pozniej…..dobijaja powoli do 161% zasiegu zwnetrznego dziennego,cofka is due soon.tak naprawde jedyne co rynek rynnek respektuje w tych „niesamowitych” czasach sterowanych przed fed i jeleniowa na dokladke ze slugusem dragim ktory dostał posadze z ramienia goldmanow,zreszta ktorych macki siegaja wszedzie….czytałes ze otwiera filie w Polsce? beda ….zatrudniac,komu,komu bo ide do domu;-)

    noob

    23 października 2015 at 00:12

    • Co do ruchów to rzeczywiście mniej więcej tak to widzę. Natomiast co do sterowalności rynku zupełnie inaczej. Nawet największe podmioty wchodzące w niewłaściwym kierunku w niewłaściwym momencie dostają po pazurach. Widać to było bardzo ładnie gdy rynek dźwigał się po dołku pod koniec 2002 roku w stanach- tam przez kilka pierwszych miesięcy duże instytucje finansowe miały krótkie pozycje i dostawały regularne baty.Niewątpliwie FED ma wpływ w pewnych momentach, ale zbyt często ten wpływ jest przeceniany.

      gandy

      23 października 2015 at 08:42

  13. w 2002 nie było jeszcze mnie na rynku,jestem dzieckiem hossy(wchodzilem pare miechow przed jej koncem,oczywiscie mam na mysli ta ostatnia).Co do Fedu,wsio sie zgadza,ze jest przeceniany ale wplywa na rynek mocno(szczegolnie mowa) mniej funduszami.Uwazasz ze doslzismy do chwili”prawdy” u jankow,mowa o poziomach

    noob

    23 października 2015 at 10:20

  14. http://www.bankfotek.pl/view/1944354
    to nie ma prawa pojsc wyzej,czekamy czy zamkan dzienna nad 17580 na index,jak tak is p na 62-3 potwierdza gora a na razie cofka w grze,sss

    noob

    23 października 2015 at 16:48

    • jeszcze troszeczkę może pójść do góry – niestety za długi ruch by dalej szukać tworzącego się rozszerzającego się jkina – inaczej trzeba korekty połączyć no nic trzeba będzie pogłówkować

      http://www.bankfotek.pl/view/1944385

      gandy

      23 października 2015 at 18:21

  15. dobra rada dla gospodarza tego bloga

    zamiast latac po wszystkich blogach i siac farmazony z tymi widlami andrews’a lepiej siegnij po fachowa literature na temat inwestowania.Nawet na blogu u p.W.Bialka pod zmienionym nickiem kanoniers77 podniecasz sie tymi mitycznymi widelkami andrewsa ktore sa dobre dla poczatkujacych gimbusow bawiacych sie na demo.lepiej wez prawdziwe widly i idz do obory troche porozrzucac gnoju to ci przynajmniej na zdrowie wyjdzie

    edek dobra rada

    23 października 2015 at 17:03

    • Sorry Edziu, ale z kimś mnie pomyliłeś. Kanoniers77 nie ma ze mną nic wspólnego.
      Coż – tych, którzy używają Andrewsa jest sporo.
      W ramach rewanżu i dobrej rady ode mnie – proponuję albo stonować wypowiedzi, albo liczyć się z blokiem. Twój wybór…

      songmun

      23 października 2015 at 19:37

      • to musiala byc autorska wycieczka bo sprawdzalem czy cenzura dziala

        edek dobra rada

        24 października 2015 at 17:46

  16. Witam!

    Na dzień dzisiejszy o scenariuszu Delty 3 możemy już zapomnieć, wygląda na to że twój Songmun pozostaje w grze. Pozdrawiam

    Zibby

    23 października 2015 at 17:30

    • Najwięcej mowy o dalszych nieuniknionych spadkach było w ostatnich dołkach amerykańskich głównych indeksów.
      A tu analogia z 1998 rokiem jak byk, co widać gołym okiem. Wrzucałem pod to wykresy.:)

      karnak

      23 października 2015 at 17:48

  17. SP-500 – takie połączenie najbardziej mi pasuje – w wyższej skali czasowej oczywiście expanding triangle się rozwija

    http://bankfotek.pl/view/1944508

    gandy

    23 października 2015 at 22:36

  18. Ameryka nadal w hossie z kierunkiem na nowe szczyty:
    http://www.bankfotek.pl/view/1944588
    http://www.bankfotek.pl/view/1944590

    karnak

    24 października 2015 at 13:03

  19. Ameryka po korekcie idzie w kierunku nowych szczytów:
    http://www.bankfotek.pl/view/1944593

    karnak

    24 października 2015 at 13:10

  20. karnak

    24 października 2015 at 13:12

  21. karnak

    24 października 2015 at 13:12

  22. karnak

    24 października 2015 at 13:13

    • @karnak

      Pięknie. W ramach polemiki kilka podkręconych piłek ode mnie:

      1 Nowa hossa a Russell 2000 (małe spółki) w tak kiepskim stanie -słabo uczestniczy w obecnym rajdzie?

      http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24RUT

      2 Nowa hossa, a co z biotechnologią (indeks BTK), gwiazdą lat 2009-15? Katastrofalny brak reakcji na ostatni rajd, prawda?

      http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24BTK

      3. Nowa hossa, a banki kiepskawo coś jakby…zdecydowanie opóźnione

      http://stockcharts.com/h-sc/ui?s=%24BKX

      songmun

      24 października 2015 at 14:02

      • Zawsze się znajdzie łyżka dziegciu – trzeba mieć trochę szczęścia by na nią nie trafić:)

        karnak

        24 października 2015 at 14:20

      • @karnak

        Dow Jones Indu prowadzący w górę pozostałe indeksy to następna taka łyzka…
        Coś dużo tych łyżek, jak na hossę, nie sądzisz?

        songmun

        24 października 2015 at 15:17

  23. @songmun
    Pod koniec sierpnia i pod koniec września – w okolicach podwójnych dołków też pisałeś, że dalej tylko spadki i negowałeś moje widzenie V – ki.
    Oj wywiozą miśka, jak w 1998.

    karnak

    24 października 2015 at 15:57

  24. U nas zwycięzcy pomoże AT (nawet FIBO ładnie się odmierza):
    http://www.bankfotek.pl/view/1944692
    http://www.bankfotek.pl/view/1944695

    karnak

    24 października 2015 at 22:12

  25. Zwycięzcy pomoże AT ?:
    http://www.bankfotek.pl/view/1944692

    karnak

    25 października 2015 at 09:02

  26. Nawet FIBO ładnie się odmierza:
    http://www.bankfotek.pl/view/1944695

    karnak

    25 października 2015 at 09:03

  27. Czy 6-letni program LTRO NBP poderwie GPW?
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Program … 27134.html
    http://andrzejstefaniak.bblog.pl/
    Nie wykluczyłbym rozpoczęcia tego szaleństwa wzrostowego u nas od sporej luki strachu w poniedziałek 🙂

    karnak

    25 października 2015 at 14:31

  28. Czy 6-letni program LTRO NBP poderwie GPW?
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Program … 27134.html
    Nie wykluczyłbym rozpoczęcia tego szaleństwa wzrostowego u nas od sporej luki strachu w poniedziałek 🙂

    karnak

    25 października 2015 at 14:37

  29. karnak

    25 października 2015 at 14:39

  30. W tym całym prognozowaniu wiele zależy od czyjejś bieżącej kondycji, jak humor dopisuje to bliżej do wzrostów. Ja jestem nastawiony na duuużą zwałę. Sytuacja jest komfortowa bo Nasdaq100 podszedł pod sam szczyt (zabrakło 1%) jak ustanowi nowy szczyt to nici ze spadków. Idealny moment na zajęcie krótkiej z uwagi na ryzyko/zysk. Jeżeli SP500 nie przebije lokalnego szczytu na interwale godzinowym to będzie to skrócona piątka – fala wzrostowa z ostatnich czterech godzin handlu, rzadkie zjawisko w Stanach i tym bardziej wymowne.

    przemek

    25 października 2015 at 15:26

    • SP -500 na interwale godzinowym bardziej przypomina trójkąt w fali 4 na interwale godzinowym czyli ostatnie szczyty powinny być jeszcze troszeczkę przebite.

      gandy

      25 października 2015 at 21:56

    • Przemek ,to wyzej nie pojdzie,czekamy na cofke mniejsza wieksza bum ,krach cokolwiek ale pierw w dol.nawet do piatkowych s cos tam dolozylem aby wspomoc misia

      noob

      26 października 2015 at 16:20

  31. czcigodny gospodarzu

    pogubilem sie juz total na tych rynkach
    czy mozesz mnie zdzebko oswiecic
    chcialbym wiedziec co mowia twoje widly o niedalekiej przyszlosci cac40

    ps pozdro

    edek dobra rada

    27 października 2015 at 16:28

    • @Edek
      Patrząc ściśle na CAC40, wygląda na to, że wczorajsze 262 sesje od dna z października 2014 to był lokalny, mało istotny dołek, (co jak na razie potwierdzałoby moje prywatne liczenie 5 podfal fali C w płaskiej 3-3-5, ale to szczegół)
      Falowo brakuje mi nadal ” 5 w 5″ jak mawiają Elliottowcy i pasowałoby, żeby po FED doszło do ostatniego, kończącego ruchu w górę, który powinien dać szczyt w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie w okolicach 2-4.11.
      Jeśli zdążę, spróbuję w piątek/sobotę (30-31.10) zrobić aktualizację powyższego wpisu

      Song Mun

      28 października 2015 at 11:52

  32. @noob

    Wiesz przemyśl jeszcze temat czy nie pójdzie, W ruchu do góry mamy złożenie korekt (dla mnie w fali E expanding triangle i jakbym na to nie patrzył na końcu wyskoczyła elongated flat z tym że fala c jest jeszcze niezakończona. Fala c może być albo impulsem albo klinem ( pomijając trójkąty bo to w tej skali czasowej o której myślę odpada) Czy teraz jest realizowana fala czwarta ? – niekoniecznie – może być druga w klinie(patrz link) Ale możesz oczywiście już brać któtkie choć podejrzewam, że aż tak szerokiego stopa nie dasz.

    http://www.bankfotek.pl/view/1945614

    gandy

    27 października 2015 at 17:14

  33. Gandy
    ja gram prosta gre….wskazniki,głowne kreski i zasiegi ponad wszystko….oczywiscie zerkam czy 5 fal czy abc itd ale po fakcie.wskazniki mozna schłodzic itd ale jedno sie nauczyłem jak idzie up nadbicie 161% na zasiegach i s ,nie wiem gdzie mnie zaprowadzi ale sprawdzalnosc 99.99% jest to bezdyskusyjne to jest prawo giełdy! zerknij w20 wybierz sobie indexy ,forex co tylko cchesz ,161% zawsze działa,na dziennym nie zasiegi z 1h…..oczywiscie ze moga pojsc nowe maxy i zapewne tak sie stanie,na ta chwile nie wybiegam w przyszlosc co jak itd.na razie w dol a dalej sie zobaczy rys z zasiegiem nadbicie 161% dałem.zawsze działa!!!!!!!!! ja nic nie pisze ze idziemy 500pk w dol sp itd teraz .cofka bezdyskusyjna a dalej sie zobaczy

    noob

    27 października 2015 at 19:21

    • No chyba ten przykład co ci tutaj daję to nie jest ta 0,01%. Obawiam się,że jak na tym będziesz polegać to się mocno rozczarujesz. Widzisz tu jakąś reakcję na 161.8%? – no może jakieś małe cofnięcie było, ale jaka mocna świeca ten poziom przebiła. I co ? I nic trochę jeszcze ruch potrwał i się wygasił gdzieś koło 170% zniesienia zewnętrznego.

      http://www.bankfotek.pl/view/1945662

      gandy

      27 października 2015 at 20:11

      • Gandy
        rozumiem ze po nadbiciu 161% powinno walnac od razu w doł.Zalecam przesledzic ile dany instrument wychodził w jego historii max nad 161% fw 3% dax 2.5 dj nie przekacza 2 % sprawdz waluty;-) ja gram kontrariansko jak to sie mowi „od zawsze po nadbiciu 161%,oczywiscie czym wiecej nad tym lepiej,bezpieczniej i wieksza pozycja .

        noob

        28 października 2015 at 10:30

  34. i dodam jedno jeszcze,jak robia nadbicie zasiegow to wszystko przestaje sie liczyc opory,glowne kreski bolingery wszystko zawsze s zawsze pod cofke a czy to bedzie cofka czy wiecej to przyszłosc da odp.nigdy przeciez nie wiemy

    noob

    27 października 2015 at 19:23

    • Co do tego czy nie wiemy to się nie zgodzę – prawie zawsze pod koniec ruchu widać wyraźnie kiedy ten koniec nastąpi – jednak nie trzeba się śpieszyć. Ten koniec da się prognozować w oparciu o rozwijający się fraktal zachowań ludzkich. Gdy widać ewidentnie koniec trendu trzeba poczekać aż pokaże się squat -dodatkowo prawie zawsze w takim miejscu występują geometrie ceny i czasu. To co robi songmun to włąśnie jeden z tych elementów – znalezienie właściwego czasu( chociaż oczywiście nie tylko to)

      gandy

      27 października 2015 at 20:31

  35. nie no oczywiscie ze zerkamy patern ruchu ,czy idzie klinem wzrostowym o wymowie down itd.trojkaty czesto jako fala 4 itd itp.napisałem ogolnikowo powyzej o tym ,ze nigdy nie wiemy kiedy.ja nie wroze poprostu…to juz mam od dawna za soba

    noob

    27 października 2015 at 20:55

  36. Song Mun jak masz chwilę to napisz jak widzisz rynki

    gutek

    2 listopada 2015 at 13:56

    • @ Gutek

      Obserwuj to, co się dzieje z Nasdaq100 w ciągu tego tygodnia. Prawdopodobnie będziesz mieć szansę zobaczenia wyznaczania szczytu tego rajdu 🙂

      songmun

      2 listopada 2015 at 19:23

  37. Przypominam:
    Ameryka = 1998
    Jednak V – ka, a statystycznie gospodarz dawał jej marne szanse.:)

    karnak

    2 listopada 2015 at 21:15

  38. Nasdaq100 dzisiaj na maksach wszech czasów (byczy sygnał).
    I jak widać na wykresie przed jakąś korektą (dotarcie do oporu) jest jeszcze miejsca na wzrosty;
    http://www.bankfotek.pl/view/1947069

    karnak

    2 listopada 2015 at 21:30

  39. Wykres tygodniowy Nasdaq100 nie pozostawia żadnych złudzeń co do mocnej hossy na tym rynku – przebijanie górą kolejnych oporów kanałowych świadczy o przyspieszaniu trendu:
    http://www.bankfotek.pl/view/1947078

    karnak

    2 listopada 2015 at 21:44

    • @ karnak

      Niekoniecznie. To najprawdopodobniej jest coś takiego:

      http://www.almanachinwestora.pl/analiza-techniczna/teoria-fal-elliotta/fale-korygujace-korekty-wedlug-teorii-fal-elliotta/korekty-plaskie/korekta-plaska-rozszerzona

      Silna hossa na Nasdaqu? Z katastrofą na biotechnologii i kiepskimi półprzewodnikami (SOXX)?

      To jest wąski ruch, ciągnięty w górę przez AMZN, MSFT czy GOOG, w którym te spółki mają największy udział.
      Życzę Ci, abym się mylił 🙂

      songmun

      2 listopada 2015 at 22:48

      • Nie zauważyłeś tego, ze się mylisz od 25 sierpnia tego roku, gdzie widziałeś dalsze głębokie spadki i od wtedy cały czas walczysz z trendem – hossą marudząc, że jest taka owaka, nieładna, abo nie to, a to nie tamto jest takie jak być powinno?
        Naprawdę nie zauważyłeś tego, że to Ty nie masz racji tylko rynek, który w tym czasie odrobił korektę i urósł ładnych parę procent?

        karnak

        2 listopada 2015 at 22:58

      • Co do korekt, które tu pokazałeś to najlepiej będzie widać po fakcie, czy to było to, ale wtedy już się na tym nie zarobi.:)

        karnak

        2 listopada 2015 at 23:05

      • @ karnak
        —————————————————————————————————————————————
        „od wtedy cały czas walczysz z trendem – hossą marudząc, że jest taka owaka, nieładna, abo nie to, a to nie tamto jest takie jak być powinno?”
        —————————————————————————————————————————————

        Bo to nie jest hossa, Karnak, o czym za chwilę się przekonasz :-).

        To jest (w USA, na najważniejszych indeksach) takie coś, co nie cieszy ani Byki, ani Niedźwiedzie. Wiesz już, co? —> Plaskacz :-), a więc typowe rozwiązanie dla korekcyjnej fali IV w hossie, w którą to falę IV indeksy w USA weszły najpóźniej w lipcu 2015.
        Zeby od razu wyjaśnić możliwe nieporozumienia u tych, którzy to przeczytają: powyższe oznacza, że po zakończeniu fali IV, która potrzebuje czasu (ok. roku?), by skorygować niemal 4-letnią falę III (z okresu październik 2011- lipiec 2015), będziemy mieli kontynuację hossy w postaci fali V, która zrobi nowe szczyty, mocno pobijając to, co się zrobiło w lipcu 2015.

        Mnie osobiście bardzo ciekawi, jak NDX poradzi sobie (dzisiaj? jutro?) z poziomem 4716 pkt. W tym miejscu Nasdaq100 ma idealne 1:1 dla ostatnich 2 fal czyli wzrost z okresu sierpień-wrzesień (+663 pkt) będzie równy temu z okresu koniec września do powiedzmy dziś.
        I to jest to, co mnie na tę chwilę bardzo interesuje, oprócz obserwowania tych indeksów (np. australijski All Ordinaries, angielski FTSE100, szwajcarski SMI czy szwedzki OMX), które już robią dywergencje z USA.

        Song Mun

        3 listopada 2015 at 08:46

  40. @karnak america = 1998 wtf?

    sorryyyy korelacja na poziomie 80% to piach… luknij http://www.bankfotek.pl/view/1947217

    To nie jest repetetive pattern, kolejno:

    77% dla roku 1988
    76% dla roku 2004

    a skoro szukasz patterna to zerknij na jena 2009 r i nałóż na nikkei tegoroczne 🙂 lepsze niż 80% ? :>

    @songmun poproszę w kolejnym wpisie platynę lub molibden. ewntualnie krtoki komentarz na mojego kaca po hagopianie na kukurydzy.

    pozdro!

    Szak

    3 listopada 2015 at 17:44

    • 1. V – ki nie może być, bo słaba statystyka.
      2. Korelacja do kitu
      3.
      4.
      Czekam na dalsze argumenty, że ta hossa to widmo.
      Dla mnie hossa to hossa i tego się trzymam, bo rynek ma rację.:)

      karnak

      3 listopada 2015 at 18:04

  41. @ karnak & gutek

    songmun

    3 listopada 2015 at 18:58

    • Co radzisz dalej, bo ten Twój zasięg 4719.59 już sporo przebili i równość w łeb wzięło, a hossa trwa nadal.:)

      karnak

      3 listopada 2015 at 20:36

  42. @karnak zapomiałem co do jena i sp – odwrotna korelacja. nie musisz dziękować zarabiaj!

    Szak

    3 listopada 2015 at 19:27

  43. Song Mun to wyjscie ponad 4719 na nasdaq nie zakłóciło Twojego scenariusza?

    gutek

    4 listopada 2015 at 13:55

    • Nie, bo 1:1 rzadko kiedy wchodzi idealnie. Tak ok. plus minus 1% różnicy jest wciąż dopuszczalne. Ale znalazłem parę ciekawych rzeczy na indeksach i jeśli mi się potwierdzą do końca tygodnia, wrzucę je na bloga.
      Jeśli znajdę czas jeszcze dziś, to wrzucę je jako obrazki (ze znakami zapytania) na Twittera

      songmun

      4 listopada 2015 at 17:49

  44. songmun

    4 listopada 2015 at 19:00

  45. songmun

    4 listopada 2015 at 19:00

  46. songmun

    4 listopada 2015 at 19:02

  47. Nieładnie samego siebie cytować, ale to zrobię. Z komentarza powyżej:

    Patrząc ściśle na CAC40, wygląda na to, że wczorajsze 262 sesje od dna z października 2014 to był lokalny, mało istotny dołek, (co jak na razie potwierdzałoby moje prywatne liczenie 5 podfal fali C w płaskiej 3-3-5, ale to szczegół)
    Falowo brakuje mi nadal ” 5 w 5″ jak mawiają Elliottowcy i pasowałoby, żeby po FED doszło do ostatniego, kończącego ruchu w górę, który powinien dać szczyt w przyszłym tygodniu, prawdopodobnie w okolicach 2-4.11
    .”

    Mamy spore szanse na to, że dziś, 4.11.2015 był szczyt rajdu

    songmun

    4 listopada 2015 at 19:55

  48. Co do Stanów to nie sądzę, że jest to początek jakiegoś większego spadku, raczej będzie dalej wspinaczka po ścianie strachu z małymi korektami.
    Choć zależności czasowe, które podał songmun są interesujące i zobaczymy, czy dadzą początek mocniejszym spadkom, jak to by z nich wynikało.

    karnak

    4 listopada 2015 at 20:56

    • a co z wigiem dwudziestym ?
      czy to juz jutro wajchowy zmieni kierunek na polnoc ?

      Ania

      4 listopada 2015 at 23:36

    • Dokładnie, trend jest zdrowy i kusi shortowców, bo przecież sporo urosło musi spaść i tak walczą biedaki od 2 tygodni. Tymczasem każda mniejsza korekta była dobrym miejscem do zakupu :-). Teraz mamy zniesienie zewnętrzne + ograniczenie po szczytach dystrybucji czyli dobre miejsce na shorty jednocześnie dobre miejsce na kolejne wycięcie shortowców gdyż trend jest zdrowy. Jeśli będzie jakaś korekta to marna. Kolega @karnak dobrze kombinuje, a ja od siebie polecam spojrzeć na listopad 2014 i to czym kończy się granie przeciwko silnemu trendowi 🙂 wobec tego niebawem będzie nowy szczyt- najpierw wczorajszego

      Prosta technika

      5 listopada 2015 at 07:08

    • @ karnak
      ————————————————————————————————————–
      „raczej będzie dalej wspinaczka po ścianie strachu”
      ————————————————————————————————————–
      Jest tylko jeden problem – nie widać tego strachu, o którym piszesz 🙂

      18% Niedźwiedzi (spadek z 20% w zeszłym tygodniu) wg ostatniego AAII miałoby być dowodem owego strachu? To może VIX na poziomie 14 pkt jest dowodem owego strachu?

      Za to po raz pierwszy od lutego 2015 mamy okolice 40% Byków wg AAII. Ostatnim razem w lutym 2015 r taki odczyt spowodował zatrzymanie DJIA i SPX i przejśce w ruch boczny…

      http://www.aaii.com/SentimentSurvey

      Song Mun

      5 listopada 2015 at 12:49

  49. @Song Mun

    Zgadzam sie z Toba ponownie i od dluzszego czasu mam podobne zdanie ale zeby nie bylo az tak kolorowo to roznimy sie troche co do projekcji przyszlosci 🙂 Powiedz mi czy zakladajac w dlugim terminie hosse nie widzisz tych wszystkich zagrozen o ktorych mozna by pisac godzinami ?? Narastajace hiperboliczie dlugi, kolejna banka na rynku akcji (ta hossa jest chyba najdluzsza w historii), powolny rozpad systemu monetarnego, zerowe stopy itd… itp…
    Moim zdaniem czeka nas krach przynajmniej na skale tego z 2008r …

    Spy

    5 listopada 2015 at 12:58

  50. @ Spy

    Doskonale zdaję sobie sprawę z tych wszystkich rzeczy, o których piszesz. Ale pamiętam o jednej zasadzie: rządy mają zdolność odwlekania katastrofy przez dużo dłuższy czas, niż to się wydaje zdeklarowanym Niedźwiedziom, oczekującym jej wystąpienia 🙂
    Poza tym ciągle jeszcze mamy 2 sposoby samorozwiązania/odwleczenia w czasie na długo problemów, o których piszesz:

    1. Rewolucja technologiczna, która nieoczekiwanie przyspieszy globalny wzrost gospodarczy i wyciągnie nas za włosy z bagna – to sposób optymistyczny rozwiązania problemu

    2. Delegalizacja obrotu gotówkowego połączona ze 100% obrotem bezgotówkowym i wprowadzenie ujemnej stopy procentowej na obowiązkowo składowane w bankach oszczędności, co wypchnęłoby część tych oszczędności na rynek i dało impuls inflacyjny, którego na razie banki centralne nie umieją wygenerować na dłużej – to pesymistyczny sposób na odsunięcie problemów na kolejne kilka- kilkanaście lat, gdy już dotychczasowe sposoby (QE) zawiodą.

    Ruch z punktu nr 2 byłby dzisiejszym odpowiednikiem Rooseveltowskiej konfiskaty złota, co wtedy zakończyło presję deflacyjną. Na dzień dzisiejszy tylko 2-3 kraje mogłyby wprowadzić 100% obrot bezgotówkowy, ale za parę lat, kto wie?
    Bankierzy intensywnie nad tym myślą (np. Willem Buiter, główny ekonomista Citibanku)…

    A ta hossa nie jest najdłuższa w historii 🙂

    Song Mun

    5 listopada 2015 at 13:31

  51. „Mamy spore szanse na to, że dziś, 4.11.2015 był szczyt rajdu” [CAC40]
    ———————————————————————————————————-

    Dzisiejsze zachowanie CAC40 jak na razie zaprzecza tej możliwości Jeśli nie cofnie się ostro do 17.30, hipoteza do kosza.
    Następne ciekawe miejsce to okolice 7-10.11, gdzie mamy naprawdę mocny węzeł czasowy na poziomie dziennym, dużo mocniejszy od tego z 2-4.11.

    P.S.
    Dla wszystkich, czekających na to, by skracać szczyt na podstawie tego, co piszę (widzę, że jest tu paru takich): TAK SIĘ NIE ROBI!!!!!!!!
    Skraca się nieudane testy już uformowanego szczytu (mówiąc Elliottem – „fale 2”) po ich uformowaniu!!!

    Song Mun

    5 listopada 2015 at 13:40

  52. @Song Mun

    Zobaczymy, ja mysle ze miarka sie przebrala i nie dluzej jak w ciagu roku , dwoch przekonamy sie kto mial racje 🙂
    Nie wiem czy widziales najnowsze dane odnosnie zalewarowania gdzie dla przykladu Goldman ma wskaznik 1:373 !!!
    Wskaznik swiatowego handlu jest 34 miesiac pod kreska

    Co do hossy kiedy byla dluzsza ?? Ja mialem bardziej na mysli ostatnie czasy 🙂

    Spy

    5 listopada 2015 at 14:14

  53. @Song Mun

    Mam pytanie, masz jakis pomysl dlaczego nasza gielda jest tak porazajaco slaba ??? Ja wiem ze surowce itd… ale to juz jest lekka przesada, najpier myslalem ze to efekt wyborow ale to trwa i trwa .. caly euroland idzie w gore niemal dzien w dzien a My w dol ??!!
    Przeciez to jest az nie do uwierzenia zebysmy wygrywali tylko z Ukraina czy Rosja ??

    Mialem takie piekne shorty i niestety zamknalem za wczesnie ale jak zobaczylem Cac >5000 i Dax >11000 to bylem niemal przekonany ze pojdziemy w gore a tu nawet w bok nie bylo tylko caly czas w dol jakby conajmniej wojna u nas sie toczyla …

    Spy

    6 listopada 2015 at 17:54


Dodaj odpowiedź do Prosta technika Anuluj pisanie odpowiedzi